Halvdød TAér

Spørgsmål eller tips.
Besvar
jalp

Halvdød TAér

Indlæg af jalp »

Efter at have hentet min datter i skolen, det er iøvrigt ligegyldigt hvor jeg havde været, gik alpen kold.
Den ville ikke tage gassen ordenligt. Det virker som om den drukner,, men tændrørne er tørre (altså dem jeg kunne nå!) :shock:
Efter at have renset luftfilter og kigget på de to tændrør, startede jeg igen, op på dyret og i gear. Så snart jeg slipper koblingen dør den.
Der er i øvrigt røg i begge skorstene
Er der nogen det kan hjælpe?
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Uha, den er svær. Lyder lidt som svag tænding.

Dårlig stelforbindelse?
Defekt CDI boks?
Dårlige tændrør?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Hvis den stopper motoren direkte i forbindelse med at du slipper koblingen, kunne de måske være en fejl på kontakten til sidestøttebenet. Er det fordi den ikke kan tage omdrejninger, er der mislyde fra motoren eller blå, sort eller hvid røg fra udstødningen?

Hilsen

Jernhenrik
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Hej Jalp

Du mener altså, at den kører på begge cylindere? Det er jo ikke helt nemt at gætte årsagen, men jeg ville måske tjekke retur-mekanismen til chokeren (altså om den slår fra på karburatorerne når den slås fra på knappen) - og måske allerførst tømme svømmerhusene for benzin, vand og bundfald. Det kan også være, at en karburatordysserne er blevet stoppet af noget skidt fra tanken. Eller hvis der er benzinfilter på: at dét er stoppet.

Held og lykke - og skriv endelig, når du finder fejlen.

mvh Kåre
jalp

Indlæg af jalp »

På støtteben kan jeg holde den igang, også hvis jeg sidder på den køreklar- lidt gas, som ikke kommer som det plejer(meget tøvende)- 1. gear og slip koblingen ooog død. Booooaaaar.........
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Den er sgu svær.......
Som Nejmann spørger, når den er i gang, lyder den så som den plejer, eller lyder det som om den kun kører på den ene cylinder?
Det lyder mere og mere som om at den ikke drukner, men det modsatte, altså får for lidt, som Nejmann også siger :-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jalp

Indlæg af jalp »

:-D :-D :-D Så fandt jeg fejlen, defekt CDI tak for hjælpen allesammen.
Kåre, Dine smsér var lige i øjet.
mvh
Jacob
Hvor får man bilige cdiér
Besvar