Smøring af styrlås
Smøring af styrlås
Har bøvlet noget med en træg styrlås der skal lirkes en del for at kunne låses (op). Har ikke rigtigt lyst til at hive fjederbenene af for at kunne afmontere den øverste "forgaffelbenholderplade/top bridge" og dermed komme til styrlåsen.
Er der nogle af Jer der ved hvad det er for 2 bolte der holder tændingslåsen, og dermed styrlåseenheden fast på nævnte plade? (6 kant, unbracho, størrelse etc.) Det er svært at komme til at se.
Ved I om man kan smøre styrlåsetappen udefra uden at skille noget ad?
Nå ja, skulle måske lige nævne at jeg kører på en TA'er fra 94'
Er der nogle af Jer der ved hvad det er for 2 bolte der holder tændingslåsen, og dermed styrlåseenheden fast på nævnte plade? (6 kant, unbracho, størrelse etc.) Det er svært at komme til at se.
Ved I om man kan smøre styrlåsetappen udefra uden at skille noget ad?
Nå ja, skulle måske lige nævne at jeg kører på en TA'er fra 94'
Tændingslåsen er sikkert monteret med knækbolte ?
Knækbolt = Spænd til hovedet knækker af!
Ved afmontering skal hovedet af bolten så bores af/ud.
(Hvis ikke du kan få fat med en selvlåsende klemmetang)
(Pladesmedens 3. hånd)
Start med en kørnerprik LIGE i MIDTEN af de knækkede bolte,
og bor derefter først med et 3-3,5 mm. bor ca. 5-10 mm. ned,
og derefter med et 6 mm. bor, hvis det er en 6 mm. bolt
Knækbolt = Spænd til hovedet knækker af!
Ved afmontering skal hovedet af bolten så bores af/ud.
(Hvis ikke du kan få fat med en selvlåsende klemmetang)
(Pladesmedens 3. hånd)
Start med en kørnerprik LIGE i MIDTEN af de knækkede bolte,
og bor derefter først med et 3-3,5 mm. bor ca. 5-10 mm. ned,
og derefter med et 6 mm. bor, hvis det er en 6 mm. bolt
Hej alle og tak for de gode råd.
Det lader til at jeg bliver nødt til at skille skidtet ad så jeg kan komme til med smøring og bor mv. Har prøvet med WD40 uden at skille det ad, men der er for lidt plads.
Tjekkede også nogle tegninger af TA'en og kan se at de anvendte bolte skulle være 3x16 men det virker godt nok noget småt. Vil prøve med en 5-6-7 mm top nedefra først.
Vender lige tilbage når jeg har fået has på smøringen.
Det lader til at jeg bliver nødt til at skille skidtet ad så jeg kan komme til med smøring og bor mv. Har prøvet med WD40 uden at skille det ad, men der er for lidt plads.
Tjekkede også nogle tegninger af TA'en og kan se at de anvendte bolte skulle være 3x16 men det virker godt nok noget småt. Vil prøve med en 5-6-7 mm top nedefra først.
Vender lige tilbage når jeg har fået has på smøringen.