_AT´er lys i begge forlygter

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Christian Lau

_AT´er lys i begge forlygter

Indlæg af Christian Lau »

Hej med Jer.

Min Afrikaner er født med lys, i kun den ene forlygte, hvor senere modeller har lys i begge..

Er der et eller andet teknisk geni, der ved, om det kan lade sig gøre at lave, og hvordan??

Mange hilsner
Christian
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Christian.

Det kan lade sig gøre, og er lavet på min (da jeg købte den) men præcis hvad der skal til er jeg ikke helt inde i!

Men prøv at læse lidt om det her http://www.atic.org/faq/lights.php

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Hej Iver

Takker for dit svar/link.

Kan du fortælle mig, om de to lygteglas på din er ens??

Mine er forskellige, da der i venstre sidder en positions pære?!?

Spørgsmålet er, hvor retningsbestemte glassene gør lyset...

(På biler har man jo assymetrist lys (højre lyser længere end venstre) vha prismevirkning, men jeg er ikke sikker på, at det samme gør sig gældende på mc?!?!? derfor spm. om ens lygteglas ;-) )

Mvh
Christian
Niels

Indlæg af Niels »

Hej Christian.

Den ene lygte er kun til langt lys. Hvis der er nærlys i den vil den blænde, så du er nødt til at finde en lygte der er beregnet til både nær og fjern lys (eller være ligeglad ;-))

Tricket med at få lys i begge lygter, er såmen bare at lave en "lus" fra nærlys ledningen på den ene lygte til nærlys benet på pæren i den anden lygte. På min gamle AT'er var der ikke sat et stik i "stikholderen" men det er let selv at sætte et i.

Hilsen Niels
Brugeravatar
ABS
Indlæg: 36
Tilmeldt: 03. jan 2011, 19:33
Geografisk sted: København

Re: _AT´er lys i begge forlygter

Indlæg af ABS »

Hej folkens,

Jeg hiver lige denne gamle tråd frem igen. Jeg står med samme problem som Christian. Min AT er en enøjet tysker :lol:

Hvor kan jeg købe et lygte glas til den parabol som p.t. kun har langt lys :?: Så vidt jeg forstår vil den blænde, hvis der sættes kort lys i uden at skifte glasset.
ABS

'93 XRV750 Africa Twin
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: _AT´er lys i begge forlygter

Indlæg af Bønne »

Hej

Du kan ikke købe lygteglasset alene, kun en komplet lygte. Hvis du kan finde en model der er født med lys i
begge lygter (til et andet marked end det tyske, men ikke det engelske, da glassene her er spejlvendt :lol: ),
kan du købe den her: http://www.cmsnl.com/.

I følje ledningsdiagrammerne er nogle af tyskerne født med kun ét lysrelæ, til fjernlyset, så på de modeller skal
der monteres ét mere, til nærlyset, for ikke at overbelaste ledninger og kontakter. Men så vidt jeg kan se skulle
din have to relæer (men check det for en sikkerheds skyld), så der skal bare laves en lus fra den ene lygte til
den anden, forudsat at ledningen til nærlyset er af samme dimention som dem til fjernlyset.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: _AT´er lys i begge forlygter

Indlæg af Peter AT »

Har et sæt ekstra lygter du kan købe eller bytte dig til. Prisen finder vi ud af.. Send evt. en personlig besked..
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: _AT´er lys i begge forlygter

Indlæg af Peter AT »

Forlygterne er afsat...
Åbenbart er der efterspørgsel på disse..

På Ebay.de, kan de købes for 79 - 140 Euro. Måske en mulighed hvis der er andre der mangler...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
ABS
Indlæg: 36
Tilmeldt: 03. jan 2011, 19:33
Geografisk sted: København

Re: _AT´er lys i begge forlygter

Indlæg af ABS »

Tak for svarene. Så må jeg til at tjekke ebay... eller måske kan bunden af en cola flaske bruges ;-)
ABS

'93 XRV750 Africa Twin
Besvar