Uorginal temperatur kontakt til RD03?

Spørgsmål eller tips.
poulsen

Re: Uorginal temperatur kontakt til RD03?

Indlæg af poulsen »

stig skrev:Du kan jo tjekke om føleren virker ved at bruge en gryde vand og et termometer og et ohm meter
ja det overvejer jeg at gøre. Hvilken temperatur skal den åbne helt til "ingen" modstand sådan ca.?
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Uorginal temperatur kontakt til RD03?

Indlæg af stig »

poulsen skrev:
stig skrev:Du kan jo tjekke om føleren virker ved at bruge en gryde vand og et termometer og et ohm meter
ja det overvejer jeg at gøre. Hvilken temperatur skal den åbne helt til "ingen" modstand sådan ca.?
Jeg ved ikke lige det præcise temperatur men det er vel omkring 95 grader eller det omkring , men kan være der er andre som kan byde ind med det rigtige tal, modstanden skal være uendelig under temperatur og 0 ohm over temperatur
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Uorginal temperatur kontakt til RD03?

Indlæg af stig »

Så har jeg fundet de rette temperatur for fan switch.

Switchen tænder mellen 98 -102 grader
Switchen slukker mellen 93-97 grader

tallene har jeg fundet i en manuale for xrv 750 og xl 600-650 så det er nok det sammen for en xrv 650.

hvis du ikke har en rep manual har jeg den som pdf, så siger du bare til, så smider jeg den pr mail
poulsen

Re: Uorginal temperatur kontakt til RD03?

Indlæg af poulsen »

Takker for info :) ... ved den temperatur er det lidt svært at teste med kogende vand, men jeg prøver nok alligevel :)
har fået bestilt en ny kontakt til 70kr med fragt så indtil den lander i min postkasse må jeg nok bare køre på manuel betjening af blæseren, dvs slutte en manuel kontakt imellem stikket og stel.
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Uorginal temperatur kontakt til RD03?

Indlæg af stig »

poulsen skrev:Takker for info :) ... ved den temperatur er det lidt svært at teste med kogende vand, men jeg prøver nok alligevel :)
ja det kunde blive et problem, hvad med at bruge kølervæske det skulle havde et kogepunkt på den anden side af 100 grader, men kunde godt være man skulle gøre det uden for på grund af giftig dampe.
poulsen

Re: Uorginal temperatur kontakt til RD03?

Indlæg af poulsen »

nåmen nu har jeg bare lavet en midlertidig kontakt jeg kan tænde hvis jeg vurderer at den bliver for varm. Har som sagt bestilt en termostad afbryder fra ebay så nu må vi se hvornår postmand per kommer med den :)
tak for hjælpen folkens
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: Uorginal temperatur kontakt til RD03?

Indlæg af Lars N »

hej
Ville også mene at den kære Bent fra PRO BIKE Kunne finde en til dig? :-D
Han har Butik i lystrup Århus
Mvh Lars
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
poulsen

Re: Uorginal temperatur kontakt til RD03?

Indlæg af poulsen »

Ja helt sikkert. Han plejer at have styr på sagerne. Vil bare ikke betale store (honda) summer for noget der egentlig er meget simpel teknik. :)
Besvar