The Good, The Bad and The Ugly

Spørgsmål eller tips.
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af stig »

Tjelle

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af Tjelle »

stig skrev:Når jeg skifter dæk bruger jeg nogle fælge beskytter, det virker fint selv om jeg også er rimelig grøn i det der dæk halløj.

Men der skrider pænt frem ad.

Prøvet at google det mobil nummer som du smed i en anden tråd, kan se vi bor et par hundred meter fra hinanden . ;-)
Det må prøves så.
Du er velkommen til at kigge forbi en dag - Jeg giver gerne en rundvisning i mit lille værksted :beer:
Tjelle

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af Tjelle »

I skrivende stund er lak og maling på både mit stel og min bagsvinger ved at hærde. Det er blevet ret flot hvis jeg selv skal sige det - billeder må lige vente til der er kommet lidt dagslys og til jeg kan flytte på det uden at lave mærker.

Jeg endte med at bruge 2 dåser á 400ml af både grunder, maling og lak. Det kan normalt række til en meget større overflade, men der er en del spild fordi så meget af malingen bare ryger ved siden af stellet. Desuden er der mange små kroge og hjørner at huske, så der er blevet gået mange omgange om cyklen for at sikre at alt var malet.

Nu må jeg se om det kommer til at se dumt ud at der sølvfarve på nogle af delene og stellet nu er blevet væsentlig mørkere. Ellers må det blive næste års projekt.
Tjelle

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af Tjelle »

*Trompetfanfare* *Trommehvirvel*

Mine damer og herrer

Velkommen tilbage til endnu en omgang af "Værkstedshygge på HARK"

Aftenens gæst har gennemgået en fantastisk make-over af vores dygtige stylist/maler Tjelle

Skal vi ikke lige se et billede af hvordan vores gæst så ud inden programmet

Billede

Billede


Pu ha - det stod skidt til. Der er sket meget siden.
Godt vi har fået hjulet det stakkels stel. Skal vi ikke udløse spændingen og tage et kig på hvordan vores gæst ser ud i aften? Det synes jeg vi skal.

*Publikum klapper*

Og her er hun så. Den smukke frøken Transalp


Billede

Billede

Billede


Vært: Sikke flot du er blevet. Hvordan har du det?

Frøken TA: Jeg har det bare super godt! Det har været en lang og hård rejse at nå hertil, men jeg er bare så stolt af mit nye udseende. Nu glæder jeg mig bare til at prøve mit gamle tøj og se om det stadig passer. Så vidt jeg har hørt er det blevet renset og gennemtjekket så jeg er spændt på at se det på.

Vært: Vent lige lidt. Er du bare gået herind helt nøgen? :shock:

Frøken TA: :oops:

Vært: Du er lækker, så det er OK :sex: :mrgreen: Tak for i aften! Se med i næste uge hvor vi skal se en Suzuki Samurai der har ligget i havnen i Haderslev i fire måneder.
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af stig »

ser rigtig fint ud :beer:
hvad har du enlig gjort ved mærke pladen på stellet ????
Tjelle

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af Tjelle »

Takker. Du er velkommen til at kigge forbi og se den live. Du har jo mit nummer

Jeg satte bare et enkelt stykke malertape over og skar det til inden jeg begyndte at sandblæse. Det gjorde jo ikke noget hvis jeg lavede mærker i den gamle lak. Efter jeg havde sandblæste skulle det lappes lidt og så har det ellers bare siddet der indtil jeg var færdig med at male osv. Da alt var tørt kunne jeg pille det af (med første ridse til følge fordi min negl gled ud på lakken der ikke var helt hærdet :-( )
Jeg kom godt nok til at sandblæse lidt på pladen lige hvor det er nittet fast, så jeg håber ikke en grænsevagt mistænker noget fy-fy hvis han ser på den.
Suhir

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af Suhir »

Ser super fedt ud! 8-)
Tjelle

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af Tjelle »

Suhir skrev:Ser super fedt ud! 8-)

Takker :ok:

Idag har jeg gjort motoren lidt kønnere at se på. Engang hvor jeg var på jagt efter noget karburator-rens jeg havde hørt om, endte jeg i Bilka og fandt noget Multirens. Det funker bare. Hvis det lige får et par minutter til at virke, kan det gøre kål på næsten alt olie, fedt og diverse snavs.

Her er den ellers meget pæne motor som den så ud da jeg fik den hjem.

Billede

Den fik et sprøjt multirens og efter et par minutter gnider jeg rundt i det med en tandbørste eller lignende.

Billede

Og så er det bare at tørre af

Billede

Min vandpumpe fik også en tur

Billede

Billede


På grund af varmen gik jeg mest bare rundt i tomgang hele dagen :smadret: og prøvede at finde på noget at lave hvor jeg ikke kunne ødelægge for meget.

Så kan man altid pudse lidt. Det bliver ikke til at se når den er samlet igen, men det var meget hyggeligt at sidde og nulre lidt med.

Billede

Billede


Da der blev skruet lidt ned for varmen igen fik jeg justeret ventiler, hvilet var meget nemmere end sidst jeg prøvede på en cykel der ikke var skilt ad. Jeg ved godt det er muligt at bruge de små inspektionshuller, men jeg kunne lige så godt udnytte at jeg havde fri adgang til det hele :-D

Billede


I øvrigt så jeg at kæden har ramt imod gearskifterakslen (hvis den heddet det). Det er på undersiden af akslen og det ligner ikke noget der er sket ved at kæden kun har ramt nogle få gange. Mit bedste bud er at kæden på et tidspunkt har været så slap at den nærmest er blevet kastet op mod akslen og derved har slidt et spor i den.
Hvis nogen har et bedre bud vil jeg gerne høre det, så jeg ved om det er noget jeg skal være opmærksom på.

Billede

Billede


Nu er det til at se en ende på den store stak at beskidte dele. Det varer ikke længe inden jeg kan begynde at samle den igen :mrgreen:
Suhir

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af Suhir »

Tror jeg skal røve Bilka for alle de dåser rens de har, det aer da bare super vildt ud! Virker det lige så godt på følgende? :ok:
Tjelle

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af Tjelle »

Som jeg skrev tidligere er min bunke af beskidte dele efterhånden til at se en ende på. Så da jeg havde en kammerat på besøg for at hyggeskrue lidt i cyklen måtte han selv vælge om vi skulle skifte olie og pakninger i forgaflen eller om vi skulle begynde at samle cyklen igen. Han var mere til at skrue end at pudse, så vi skulle samle dyret :-D

Min plan var at skifte lejerne i svingarmen så jeg skulle køre med den originale svingarm, men med lejerne fra reservedelscyklen. Det gik da også fint med at få dem ud og de kom efter noget besvær på plads i den nymalede svingarm, men nu ville de bare ikke køre rundt :cry: Så de må ud igen og så prøver jeg med nogle nye lejer

Så kom turen til stellet og da vi først havde fået byttet skruer og bolte ud så vi ikke skulle bruge de overmalede, kunne motoren sættes i. Det gik rimelig smertefrit på samme måde som da den skulle skilles ad. Motoren lagt ned på siden og så sænke stellet ned over. Det gav en enkelt lille ridse på stellet, men så er den jo bare indviet.

Billede

Håbet var at den kunne starte inden dagen var omme og da vi havde brugt en del tid på svingarmen til ingen nytte, var det på ingen måde sikkert at vi kunne nå det. Det gik dog nemt og smertefrit det meste. Jeg lavede en liste da jeg skilte det hele ad, så hvis vi bare fulgte den i modsat rækkefølge, ville vi ikke komme til at sætte noget på som kom i vejen for en del der skulle på senere. De mange billeder og mærkater gjorde endda at min kammerat selv kunne sætte dele på selvom han aldrig har set cyklen under kåben før - eller andre MC'er for den sags skyld.

Det blev til en enkelt begynderfejl

Billede

Ellers gik det faktisk helt godt. Det tog ikke voldsomt lang tid at få karburator og luftboks på og jeg blev ved med at sige at det ikke kunne passe det gik så godt. Så fik jeg øje på en slange på højre side af cyklen, som jeg ikke syntes jeg havde set før. Det var brændstofslangen til karburatoren jeg havde fået sat forkert da jeg havde haft det skilt ad. Så måtte det jo bare pilles af og rettes.

Omkring kl 22 så sådan ud

Billede

Vi havde monteret motor, karburator, starter, batteri, sikringsboks, oliefilter og fyldt olie på motoren. Hornet virkede så der var da hul igennem til noget. Et tryk på starteren gav kun dræbende stilhed. Ikke engang et lille klik fra relæet. Min tålmodighed var længe forsvundet og jeg ville bare høre den i gang. Så en med en tang kunne vi kortslutte starterrelæet og starteren snurrede lystigt rundt. Men motoren ville ikke tage fat (og ja, der var benzin på) Vi prøvede nogle gange, men stadig uden held. Det lignede ikke Transalpen at svigte mig, så der måtte være noget andet i vejen.
I fuglereden af kabler foran luftboksen fandt vi et stik fra sikringsboksen der ikke var blevet forbundet med sin makker. Det blev samlet og starterknappen fik et lille tryk. Der var hul igennem. Jeg trykkede igen og motoren sprang straks i gang. Den ville både tage omdrejninger og gå i tomgang uden der er blevet stillet på noget efter det er blevet sat på stellet. Man kan sgu da kun elske sådan en :honda:
Med den højlydte boblen fra en Transalp uden udstødning som baggrundsmusik kunne vi godt tillade os at high-five og klappe hinanden på skuldrene. Fra et tomt stel til noget der både ligner og lyder som en MC på en enkelt dag. Det var sgu da for fedt! :beer:

Nu skal den bare samles lidt mere så motoren kan bruges til noget i stedet for at stå på værkstedet og larme :mrgreen:
Tjelle

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af Tjelle »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En lille video af dyret... og cyklen :-D

Billede
Senest rettet af Tjelle 12. jul 2013, 21:35, rettet i alt 1 gang.
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af stig »

Det begynder at line noget.
Hvis det kommer til at knibe med af få løftet den når du skal habde hjul på, siger du bare til så har jeg nogle stropper som du kan låne til at løfte den fri af gulvet
Tjelle

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af Tjelle »

Tak stig :ok: Jeg har selv nogen, men det er altid rart at få tilbud om hjælp
Schwartz

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af Schwartz »

Hvor det fedt at se :-D
Rotax 655

Re: The Good, The Bad and The Ugly

Indlæg af Rotax 655 »

Sådan en motor vil jeg gerne ha monteret på Pegasoen, savner dælme en v2 motor (mest den fra Varaderoen). Og den lyder nu godt u. potter.
mvh Leif

PS bestiller Autotog i denne uge Hamborg- München, nogen der vil med?
Besvar