Muligvis defekt cdi

Spørgsmål eller tips.
ReneWagner

Muligvis defekt cdi

Indlæg af ReneWagner »

Tråd fra motorcykelgalleri.dk - men tænkte nogen herinde kunne give et bud

fejlfinding, honda transalp... Favorit
2 timer siden

Jeg postede for et stykke tid siden et problem med at min transalp begyndte at skyde ud af udstødningen og til tider kun køre på én cylinder (sådan føltes det). Den mistede kraft og fik det igen i små salver. Jeg tænkte først tændrørene så de blev alle skiftet, så sprang den i gang og prøveturen gik fint indtil efter ca 15 minutter hvor problemet igen kom frem.

Jeg lod den stå et par timer, prøvede så igen - da kørte den igen fint i 15 minutter og så kom problemet igen.... altså, pt sker der noget grimt når den er varm....

Jeg har prøvet at rode lidt med CDI boksene for at se om det skulle være en løs forbindelse eller noget der, men det gav ingen mærkbar ændring - den er et halvt sekund om at registrere gassen og tager så kun ½ kraft.

idéer?



morten l
1 time siden
tændspolen ... når der er fejl på sådan én, er det tit sådan at den virker først lidt, med når den bliver varm laver den kortslutning inden i



René Wagner (Roskilde) .

(Emnets ejer)
Online 1 time siden
bagerste cyl´s tændrør var lidt hvide i det så gætter på det er den.
Slet indlæg

René Wagner (Roskilde) .

men hvis det er cdi´en vil det vel ikke være en "periodisk fejl" ?! eller....
Slet indlæg


Henrik .

Online 37 minutter siden
Det er en alm. fejl på dem, man sidder dem i stykker da Honda ingenøren var pattestiv da han designede dem....


John Sigh P

Online 29 minutter siden
99,9% sikker på at det er en cdi der er ved at stå af. Har du udfald på omdr. tæller ? hvis ikke prøv at bytte cdi`erne rundt for at se om der kommer udfald. Omdr. tæller får signal fra den ene cdi og plejer at være en go indikator på cdi problemer. Skal du have nye cdi boxe kan jeg anbefale dem fra M&S Motorbike-Shop i Tyskland. Fik selv et sæt på min 94 alp. Den kom til at gå mere jævnt, og blev lidt bedre brændstof økonomisk.
Enig!


René Wagner (Roskilde) .

(Emnets ejer)
Online 28 minutter siden
John> dem vil jeg da lige kigge på, tak for det. Prøver lige at bytte rundt og se hvad der sker, har ikke registreret det vilde udfald på omdrejningerne - udover at den ikke gider tage dem når den kører på halv...
Slet indlæg
Tidligere_medlem_1

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Har du fulgt John Sigh's råd?
ReneWagner

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af ReneWagner »

det gør jeg i aften... må hellere udelukke alt :)
Tidligere_medlem_1

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Jeg er lige så sikker som John Sigh på at det er en CDI. Det er den venstre som omdr.tæller får signal fra.
ReneWagner

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af ReneWagner »

sikkert et dumt spørgsmål, men er de to cdi´er fuldstændig ens ? tænker bare hvis jeg skal ud og købe nye, at det ikke er to "venstre" der bliver lagt i kurven :)
og er der nogen med erfaring i de "nye" digitale cdi ér - jeg er særligt interesseret i påstanden om forbedret brændstoføkonomi
Tidligere_medlem_1

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

De er ens.
Jeg kører selv med de Digitale CDI'er fra Motorbike-Shop. Jeg købte også holderen til dem så de ligger ned.

De 54.000 km. jeg har kørt med dem, har jeg kørt 21,136 km/l i gennemsnit.
ReneWagner

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af ReneWagner »

ja holderen skal jeg sgu have med.... tak for input!
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af Tinning »

hej rene

hvis du bestiller de holdere goder du så bestille et ekstra sæt til mig så kan vi spare en fragt og jeg kommer alligevel tit til Roskilde

mvh Tinning

ps fik du noglesinde monteret de sorte gummi dimser på forgaflen
ReneWagner

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af ReneWagner »

Har lige bestilt desværre, men ja manchetterne er monteret, der reddede du min fronts udseende :-)
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af Tinning »

ok det var ærgeligt for mig :-(
ReneWagner

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af ReneWagner »

Tinning> jeg prøver lige at hive fat i dem og se om jeg kan tilføje en ekstra holder til ordren inden den bliver sendt...
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af Tinning »

det lyder super men skal vi ikke bruge 2 hver
Tjelle

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af Tjelle »

Det kan vel godt kun være den ene der er stået af.

Hvis I alligevel bare skal smide dem ud, betaler jeg gerne fragten hvis I gider sende dem til mig. Jeg kender en der er rimelig skrap til elektronik og det kunne da være sjovt hvis man kan få liv i dem igen. Men har hørt det skulle være nærmest umuligt.
ReneWagner

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af ReneWagner »

Der er plads til begge cdier i en holder, så vidt jeg kunne se.
ReneWagner

Re: Muligvis defekt cdi

Indlæg af ReneWagner »

Jeg fik en ekstra holder med, jeg skriver når den lander :-)
Besvar