Komplet renovering af motor - dele?

Spørgsmål eller tips.
Besvar
ReneWagner

Komplet renovering af motor - dele?

Indlæg af ReneWagner »

Jeg har skudt idéen med en donorcykel lidt til hjørne. Har i stedet rettet blikket mod en total motorrenovering
er der nogen her der har en idé om hvor jeg finder alle delene der skal skiftes - er der et sted man kan købe en "pakke" til sådan en
renovering? - det er jo både stempler, stempelringe, pakninger, olietyve og alt det jeg ikke aner gemmer sig i en motor :)

har fundet et "kit" med motorpakninger til en 1000kr på ebay
tingtilsalg

Re: Komplet renovering af motor - dele?

Indlæg af tingtilsalg »

Nu er jeg altså nødt til at spørge... Hvorfor?

Det er dyrere end en donor-motor, langt mere besværligt. Og når du snakker komplet renovering betyder det vel også at du skal have blokken skilt ad i 2 og skifte krumtaplejer osv ?
ReneWagner

Re: Komplet renovering af motor - dele?

Indlæg af ReneWagner »

En donorcykel vil koste mig omkring 10-12k og jeg skal kun bruge motoren
og så ved jeg ikke hvilken stand motoren er i. Hvis jeg renovere den jeg har
koster det ca 4000+ reservedele, så lige nu overvejer jeg hvad der kan betale sig.

har prøvet at kigge på ebay efter en motor men de ligger oppe omkring 5000,- for en med forholdsvis lavt
km tal og så ved jeg stadig ikke hvordan standen på den er .
tingtilsalg

Re: Komplet renovering af motor - dele?

Indlæg af tingtilsalg »

Nu skriver du 4000,- + reservedele.

Delene til motorrenovering løber også hurtigt op. Pakningssæt, ventilstyr, honing af cylindre og ventilsæder, nye stempelringe, lejer osv. Det ender nemt i 4000,- i stumper. Så skal der måske skifte knastkæder samt strammere og alt sådan noget. Du kan nemt ende i 10.000,- for en motorrenovering hvis du skal have nogen til at gøre det for dig. Og skal du have skilt blokken ad for at skifte lejer bliver det endnu dyrere.
ReneWagner

Re: Komplet renovering af motor - dele?

Indlæg af ReneWagner »

har lagt et budget på 10.000 pt. Ved godt at det er en ordenlig tur, men jeg ved også hvad jeg har bagefter :)
meeeen finder jeg en motor med meget få km på klokken inden jeg går i gang, så kan det være at den
"nemme" løsning bliver valgt.
Besvar