problem med den foreste cylinder på transalp

Spørgsmål eller tips.
Besvar
gurian

problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af gurian »

Hej derude.
Jeg er ny her. Er i år blevet den lykkelige ejer af en Honda Transalp 600 og er meget glad for den.
Vil meget gerne køre ud i det blå med nogen ( bliver jo nok først næste sæson)
Jeg har dog fået et problem. Her til morgen ville den kun starte på den bagerste cylinder - Grrr
mon der blot er tale om et nyt tændrør ( har jeg egentlig to på hver cylinder ) og er det let at skifte det/ dem ud ????
håber nogen kan hjælpe.
Iøvrigt kunne jeg godt være interesseret i sidetasker af alu - jeg har monteret givi rack med 35 l sidetasker og 45 l topbox ????
hilsen Hans-Erik Århus
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af iver »

Hej Hans Erik.

Prøv lige at bytte rundt på de to cdibokse, det er de to sorte fiduser der sidder under sæddet, hvis den efter bytning ikke kører på den foreste er det den ene cdiboks der er gået.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Tidligere_medlem_1

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Hej Hans-Erik, og velkommen til.

Det kunne også være en CDI. Der sidder to CDI'er under sædet. Den venstre er til den bagerste cyll. samt omdrejningstælleren. Du kan prøve at bytte dem om og se om omdr.tælleren så også svigter.
Der er to tændrør i hver cyll.
Tidligere_medlem_1

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Iver er så hurtig :-)
Tidligere_medlem_1

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Digitale CDI'er kan anbefales, jeg kører selv med dem motorbike-shop.de

Billede
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af iver »

Tak tak Lykkedal :-)

Så vidt jeg husker er det forholdsvis nemt at skifte tændrørene (4stk) Og gøres nemmest med den medfølgende tændrørsnøgle der ligger i værktøjssættet. Jeg mener at tanken skal vippes, den kan holdes oppe af den fidus der sidder på undersiden af sædet. Hmmmm eller er det kun på en AT man kan det?

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af Tinning »

hvad er fordelen ved digitale cdi bokse
Tidligere_medlem_1

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

@Tinning - De går aldrig i stykker... tror jeg :-)
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af Tinning »

ændre de noget ved køreegenskaberne
Tidligere_medlem_1

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Nææ, det tror jeg ikke de gør, men der står en masse om dem i linket.

Der er ændret på tændingskurven, som skulle give en lidt bedre ydelse. De er sikret mod overspænding, hvilket de originale ikke er.
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af Bernt »

Skal der forsat to til? Ved skift til Digital?
Eller sættes både foreste og bagerste til samme CDI boks?
Mvh Bernt
Eventyret venter bag næste sving :-)
Tidligere_medlem_1

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

@Bernt - Ja, der skal bruges to stk. og prisen på 259€ er for to stk. De kan også købes enkeltvis. Og de kan kombineres med den gamle analoge CDI.
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af Bernt »

Tak for svaret :-D
Det gælder jo om at blive klogere til den dag jeg selv står med samme problem ;-)
Mvh Bernt
Eventyret venter bag næste sving :-)
Preben 1970
Indlæg: 11
Tilmeldt: 01. dec 2017, 12:04

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af Preben 1970 »

Lykkedal skrev:@Bernt - Ja, der skal bruges to stk. og prisen på 259€ er for to stk. De kan også købes enkeltvis. Og de kan kombineres med den gamle analoge CDI.
ifølge motorbike hjemmeside må analog og digital cdi ikke blandes. mvh preben
Tidligere_medlem_1

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

<< The digital CDI for Honda Transalp PD06 or Africa Twin RD03 was revised in 2011.
It has an improved radio interference behavior and an improved selection between two ignition curves.
For better distinction, it was called "Dual Line" and equipped with a yellow wire-loop.
It can be selected between the original spark and a more advanced ignition curve (=Advanced).
By cutting the long black wire-loop, the spark is switched to the original angles.
The CDI is delivered with the advanced spark angles set.

The CDI operates on the following vehicles:
Honda Transalp PD06 built between '87 and '95 with and without side stand switch.
Africa Twin XRV650 RD03...

When the short yellowwire-loop next to the 4-pin connector is cut, the side stand switchbecomes active.
Mixed operation with an original CDI is possible, but for long term use we recommend to change both CDIs.>>

Digital CDI "Dual Line" for Honda Transalp
Besvar