Side 1 af 1

problem med den foreste cylinder på transalp

: 28. okt 2013, 22:22
af gurian
Hej derude.
Jeg er ny her. Er i år blevet den lykkelige ejer af en Honda Transalp 600 og er meget glad for den.
Vil meget gerne køre ud i det blå med nogen ( bliver jo nok først næste sæson)
Jeg har dog fået et problem. Her til morgen ville den kun starte på den bagerste cylinder - Grrr
mon der blot er tale om et nyt tændrør ( har jeg egentlig to på hver cylinder ) og er det let at skifte det/ dem ud ????
håber nogen kan hjælpe.
Iøvrigt kunne jeg godt være interesseret i sidetasker af alu - jeg har monteret givi rack med 35 l sidetasker og 45 l topbox ????
hilsen Hans-Erik Århus

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 28. okt 2013, 22:55
af iver
Hej Hans Erik.

Prøv lige at bytte rundt på de to cdibokse, det er de to sorte fiduser der sidder under sæddet, hvis den efter bytning ikke kører på den foreste er det den ene cdiboks der er gået.

Mvh Iver.

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 28. okt 2013, 23:00
af Tidligere_medlem_1
Hej Hans-Erik, og velkommen til.

Det kunne også være en CDI. Der sidder to CDI'er under sædet. Den venstre er til den bagerste cyll. samt omdrejningstælleren. Du kan prøve at bytte dem om og se om omdr.tælleren så også svigter.
Der er to tændrør i hver cyll.

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 28. okt 2013, 23:00
af Tidligere_medlem_1
Iver er så hurtig :-)

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 28. okt 2013, 23:21
af Tidligere_medlem_1
Digitale CDI'er kan anbefales, jeg kører selv med dem motorbike-shop.de

Billede

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 28. okt 2013, 23:26
af iver
Tak tak Lykkedal :-)

Så vidt jeg husker er det forholdsvis nemt at skifte tændrørene (4stk) Og gøres nemmest med den medfølgende tændrørsnøgle der ligger i værktøjssættet. Jeg mener at tanken skal vippes, den kan holdes oppe af den fidus der sidder på undersiden af sædet. Hmmmm eller er det kun på en AT man kan det?

Mvh Iver.

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 29. okt 2013, 16:37
af Tinning
hvad er fordelen ved digitale cdi bokse

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 29. okt 2013, 16:44
af Tidligere_medlem_1
@Tinning - De går aldrig i stykker... tror jeg :-)

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 29. okt 2013, 16:48
af Tinning
ændre de noget ved køreegenskaberne

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 29. okt 2013, 16:57
af Tidligere_medlem_1
Nææ, det tror jeg ikke de gør, men der står en masse om dem i linket.

Der er ændret på tændingskurven, som skulle give en lidt bedre ydelse. De er sikret mod overspænding, hvilket de originale ikke er.

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 31. okt 2013, 12:38
af Bernt
Skal der forsat to til? Ved skift til Digital?
Eller sættes både foreste og bagerste til samme CDI boks?
Mvh Bernt

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 31. okt 2013, 20:07
af Tidligere_medlem_1
@Bernt - Ja, der skal bruges to stk. og prisen på 259€ er for to stk. De kan også købes enkeltvis. Og de kan kombineres med den gamle analoge CDI.

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 02. nov 2013, 11:09
af Bernt
Tak for svaret :-D
Det gælder jo om at blive klogere til den dag jeg selv står med samme problem ;-)
Mvh Bernt

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 23. dec 2017, 16:50
af Preben 1970
Lykkedal skrev:@Bernt - Ja, der skal bruges to stk. og prisen på 259€ er for to stk. De kan også købes enkeltvis. Og de kan kombineres med den gamle analoge CDI.
ifølge motorbike hjemmeside må analog og digital cdi ikke blandes. mvh preben

Re: problem med den foreste cylinder på transalp

: 23. dec 2017, 22:22
af Tidligere_medlem_1
<< The digital CDI for Honda Transalp PD06 or Africa Twin RD03 was revised in 2011.
It has an improved radio interference behavior and an improved selection between two ignition curves.
For better distinction, it was called "Dual Line" and equipped with a yellow wire-loop.
It can be selected between the original spark and a more advanced ignition curve (=Advanced).
By cutting the long black wire-loop, the spark is switched to the original angles.
The CDI is delivered with the advanced spark angles set.

The CDI operates on the following vehicles:
Honda Transalp PD06 built between '87 and '95 with and without side stand switch.
Africa Twin XRV650 RD03...

When the short yellowwire-loop next to the 4-pin connector is cut, the side stand switchbecomes active.
Mixed operation with an original CDI is possible, but for long term use we recommend to change both CDIs.>>

Digital CDI "Dual Line" for Honda Transalp