Nyt batteri med problemer. Biltema grrrrrrr

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Nyt batteri med problemer. Biltema grrrrrrr

Indlæg af M@X »

Min AT RD04 havde mistet lysten til at starte, men igår ladede jeg batteriet og kørte en tur til Biltema i Rødekro.

Her så jeg at de havde gel batterier til MC og jeg slog op på deres PC. Honda 750 XRV batteri 80-821.
Jeg nappede et batteri og da jeg kom ud til motorcyklen, stod der 2 gutter og lænede sog op ad den. De var meget snakkesalige og vi snakkede et kvarters tid om motorcykler og andet.
Under snakken, glemte jeg at holde batteriet hen foran det gamle og da jeg kom hjem ville jeg montere det med det samme..............NOT

Det passede simpelthen ikke da det var for langt.

Jeg tjekkede deres online katalog og det bekræftede at det skulle være det rette batteri. Men det blev batteriet jo ikke kortere af.

I kataloget kunne jeg se at 80-823 burde passe, så idag kørte jeg til Rødekro igen for at bytte det. Jeg tog gummi overtrækket med for at være sikker og fandt straks batteri 80-823, men hov, nu var polerne byttet om. Så prøvede jeg 80-824 og det passede i gummi overtrækket, men det var lidt højere end 80-823.
Jeg tog chansen og købte 80-824 med hjem. Det kunne lige og lige være der, men man skal bøje ørerne lidt på metalbøjlen der holder batteriet fast.

Nå, så skal kablerne lige sættes på - HVAD ER NU DET - der er ikke plads til kabelskoene uden at modificere dem. Ellers kan skruen ikke komme i hullet.

Jeg lod skidtet ligge og fixer mine kabelsko i morgen. Alt det bøvl man får ud af at ville spare lidt. Og jeg valgte netop et gfelbatteri fordi der ikke løber syre ud hvis man vælter. Og det sker jo engang i mellem når man kører sumpscooter :honda:
--
mvh M@X
Besvar