Bumpende forhjul

Spørgsmål eller tips.
Besvar
PAVJ

Bumpende forhjul

Indlæg af PAVJ »

Trods skift af fordæk "bumper" forhjulet stadigvæk, kan mærkes ved lav hastighed. Jeg går således ud fra at fælgen er blevet skæv, kan det mon rettes ved eger-bespænding - eller skal der en ny fælg på?

M.v.h.
Poul
Tidligere_medlem_1

Re: Bumpende forhjul

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Hvis du får hjulet hævet over jorden og med hånden drejer det rundt, så kan du se om det er fælgen der er skæv.
Jeg tror nu mest på at det er dækket der ikke sidder rigtigt, altså ikke er kommet helt ud i fælgkanten et eller flere steder.
egoland

Re: Bumpende forhjul

Indlæg af egoland »

Jeg går ud fra, at du har tjekket dit hjul for alu-pest? Ellers kan det være fordi egerne er ved at arbejde sig løse. Hæv forhjulet, og drej en hurtig omgang, så hjulet spinder frit, og hold en skruetrækker på egerne: Så skal de de klinge rimeligt ens. Hvis de IKKE gør det, er der en fejl på fælgen, som skal findes.

Her er i øvrigt nogle nye fælge og også lidt andet:
http://www.guloggratis.dk/transport/mot ... l-transalp
Brugeravatar
Povl
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15. jun 2018, 21:45
Geografisk sted: Herlev

Re: Bumpende forhjul

Indlæg af Povl »

Hmm jeg oplever også dette med et hoppende forhjul lige omkring 60 km/t. Ret irriterende.

Jeg har Mitas E07 for og bag, har tjekket for løse eger både for og bag, rundhed, balance, skævhed og intet er galt.

Kan der være andre områder på motorcyklen der kan fremkalde denne oplevelse? Slør et eller andet sted?

Kronrørslejerne er ok.

Yes og jeg ved godt at fuld gas hjælper, for så kører jeg hurtigere end 60 ha ha ha :-)
Man lever så længe man lærer :)
Besvar