Elproblem TA600
Re: Elproblem TA600
@Tinning
Det er denne jeg monterede i Juli 2010. Den tilsluttes direkte til batteriet med rød til plus, sort til minus og de tre gule faser til generatoren.
Det virker, problemet løst
(Problemet var, at den ladede med mere end 17 Volt, og mit tre måneder gamle batteri fes så også af)
Men du kan ringe til Disc mellem 10 og 12 på 54 77 87 01 eller SMS på 30 60 63 01. Lars N, har også handlet der.
Det er denne jeg monterede i Juli 2010. Den tilsluttes direkte til batteriet med rød til plus, sort til minus og de tre gule faser til generatoren.
Det virker, problemet løst
(Problemet var, at den ladede med mere end 17 Volt, og mit tre måneder gamle batteri fes så også af)
Men du kan ringe til Disc mellem 10 og 12 på 54 77 87 01 eller SMS på 30 60 63 01. Lars N, har også handlet der.
Re: Elproblem TA600
jeg har selv handlet med flemming flere gange og er ganske godt tilfreds
jeg køber nok også sådan en snart da jeg mistænker min Transalp for at lade for højt men der er travlt de næste 14 dage så bliver først der efter jeg for kigget på det
lige et tillægs spørgsmål
er det derfor Honda blinker hurtigere ved høje omdrejninger
mvh Tinning
jeg køber nok også sådan en snart da jeg mistænker min Transalp for at lade for højt men der er travlt de næste 14 dage så bliver først der efter jeg for kigget på det
lige et tillægs spørgsmål
er det derfor Honda blinker hurtigere ved høje omdrejninger
mvh Tinning
Re: Elproblem TA600
Jeg havde håbet der kom nogen mere EL-kyndige på banen!
Jeg er jo kun personvogns mekaniker fra 1981. Altså én af dem der kan reparere ALT på en Opel Kadett, men er håbløst på røven med en bil/mc fra 90'erne og frem
Hvis forbruget er for lille - det kunne være en pære på 15W i stedet for én på 21W, eller en 5W i et sideblink på en bil, der er sprunget, så får vi hurtigere interval.
Jeg kunne forestille mig at forhøjet spænding kunne give samme resultat, altså hurtigere blink.
Jeg er jo kun personvogns mekaniker fra 1981. Altså én af dem der kan reparere ALT på en Opel Kadett, men er håbløst på røven med en bil/mc fra 90'erne og frem
Hvis forbruget er for lille - det kunne være en pære på 15W i stedet for én på 21W, eller en 5W i et sideblink på en bil, der er sprunget, så får vi hurtigere interval.
Jeg kunne forestille mig at forhøjet spænding kunne give samme resultat, altså hurtigere blink.
Re: Elproblem TA600
jeg må måle og skal så vende tilbage med svar
Re: Elproblem TA600
Hej tak for alle svarene. Det er dejligt og få nye indput.
Jeg sidder lige nu med instrument gruppen.
Det hedder en ny omdr+ vandtemperatur måler, de lugter meget brændt.
Er der nogle der ligger inde med en insdtrument gruppe til en TA 91
Jeg sidder lige nu med instrument gruppen.
Det hedder en ny omdr+ vandtemperatur måler, de lugter meget brændt.
Er der nogle der ligger inde med en insdtrument gruppe til en TA 91
Re: Elproblem TA600
Lige en opdatering på elproblem på TA.
Det var lade ensretteren der var skyld i at mit blinkrelæ+omdr.+vandtemperatur måler stod af.
Jeg fandt et brugt instrument på Motorcykelophug.dk
Det var lade ensretteren der var skyld i at mit blinkrelæ+omdr.+vandtemperatur måler stod af.
Jeg fandt et brugt instrument på Motorcykelophug.dk
Re: Elproblem TA600
Det er fint at du skriver hvad du har fundet ud af så kan vi alle blive klogere
Hvordan målte du ensretternen
Hvordan målte du ensretternen
Re: Elproblem TA600
Jeg målte lade spændingen,den var over 16 V uden belastning.
Med den nye lader den med 14-14.5 V.
Tinning hvordan går det med dine cdi bokse
Med den nye lader den med 14-14.5 V.
Tinning hvordan går det med dine cdi bokse
Re: Elproblem TA600
Jeg har fundet frem til at fejlen må ligge et andet sted for der er gnist på alle 4 tændrør så nu må jeg se på kaburatorene i weekenden .
Jeg må måle spænding når den engang køree ordentlig
Mvh Tinning
Jeg må måle spænding når den engang køree ordentlig
Mvh Tinning