Opgradering af forbremse på PD6

Spørgsmål eller tips.
Besvar
egoland

Opgradering af forbremse på PD6

Indlæg af egoland »

Som de fleste ved pr. erfaring, er forbremsen på PD6'eren ikke lige helt på toppen, selv om de er fuldstændig i orden. Derfor har jeg over tid rodet lidt med sagen. Første skridt var, at skifte til en stålarmeret slange, hvilket forbedrede responsen ret meget, for der kom bedre fornemmelse af bremse-effekten, og også en bedre bremseevne.

Så forleden faldt jeg over et par billige skiver til en ST1100 på guloggratis.dk, og det satte gang i en tanke, jeg har haft gennem nogen tid: Større skive foran. HE-motorradtechnik kan nemlig fikse det beslag, der bærer caliperen, så det passer med den nye radius på den større skive: 316 mm mod 280 mm i originaludgaven.
IMG_0249.JPG
IMG_0249.JPG (601.46 KiB) Vist 4202 gange
IMG_0251.JPG
IMG_0251.JPG (393.01 KiB) Vist 4202 gange
Beslaget på PD6'eren er lidt specielt, så det skal modificeres en anelse. Så: Af røg beslaget til caliperen, og sammen med 90 Euro i den lille æske, blev den sendt til Sydtyskland: Ham jeg mailede med hed Alois, og klarer sig godt på engelsk, så no problem. Det tog en uge.

Link: http://www.he-motorradtechnik.de/

- og virker det så? Ja, for hulen da! Er der for resten nogen, der kan bruge den højre skive til en ST1100 til et lignemde projekt ;-)
Jens Adamsen

Re: Opgradering af forbremse på PD6

Indlæg af Jens Adamsen »

Det ser godt ud. Jeg er glad for at du fik det til at virke.
Mvh. Jens
egoland

Re: Opgradering af forbremse på PD6

Indlæg af egoland »

NTV kører også med en skive, der passer på fornavet, så den kan man også bruge. Og der findes sikkert flere. Ellers har HE-Motorradtechnik også een, men den er ret dyr.
Besvar