Motornummer på AT + info om Kina

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Michael1971

Motornummer på AT + info om Kina

Indlæg af Michael1971 »

Hej, da jeg skal igennem Kina om nogle måneder, skal jeg oplyse mit "engine number" ud over mit stelnummer.
Jeg har dog svært ved at læse det ene tal, så måske nogle herinde kan hjælpe mig på vej?

Det er det røde "S" i nummeret som jeg ikke kan se ordentligt pga. korrosion - det kan være "3", "8" eller "S". Kan det være et bogstav eller skal det være et tal?

RD04-S500646

Endnu engang mange tak for al hjælpen herinde :)

Mvh, Michael
Senest rettet af Michael1971 21. maj 2014, 07:14, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Hjælp til motornummer på AT

Indlæg af Tinning »

da jeg lige har fået min AT ved jeg ikke lige hvor motor nr gemmer sig men kan du forklare det går jeg gerne ud og kigger :-D
Tidligere_medlem_1

Re: Hjælp til motornummer på AT

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Hej Michael
Det MÅ være et tre (3) tal - Men er der ikke et E efter RD04... Altså RD04E-3500646 i motornummer? Det kunne passe med en 1995'er.
Rigtig god tur. Håber det bliver uden de helt store problemer.
Tidligere_medlem_1

Re: Hjælp til motornummer på AT

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

@Tinning - På højre side lige under den bagerste cyl. - Og TILLYKKE med den da :-)
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Hjælp til motornummer på AT

Indlæg af Tinning »

så lærde både michael og jeg lidt i dag :lol:
Michael1971

Re: Hjælp til motornummer på AT

Indlæg af Michael1971 »

Lykkedal skrev:Hej Michael
Det MÅ være et tre (3) tal - Men er der ikke et E efter RD04... Altså RD04E-3500646 i motornummer? Det kunne passe med en 1995'er.
Rigtig god tur. Håber det bliver uden de helt store problemer.
Jo du har helt ret - jeg havde glemt et "E". Cyklen er fra 1996, så mon ikke det passer godt med at motoren er lavet i 1995.
Så jeg skriver RD04E-3500646 til dem.
Mange tak for hjælpen :)
Tidligere_medlem_1

Re: Hjælp til motornummer på AT

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Sådan :ok: Vi er jo lige her, hvis du har brug for os :-)
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: Hjælp til motornummer på AT

Indlæg af Torben Vester »

Hej Michael.
Jeg har ikke styr paa nummersystemet paa AT'er, men laeste at du har planer om at koere ind i og igennem Kina.
Teoretisk er det muligt, men ikke i virkelighedens verden. Du skal have en officiel guide med og hele turen skal opgives paa forhaand - ogsaa overnatningsssteder m.m. Det er meget kostbart og uhyre omstaendigt - og den frihed som MC koersel normalt giver er ikke til stede.
Mit raad til dig vil derfor vaere: glem alt om at koere ind i Kina paa egen MC og lav en plan B istedet......
Hvis du kommer til Mongoliet, skal du opholde dig saa lidt tid i hovedstaden som muligt - Ulaan Bataar er et skidt sted...fyldt med korrupte politi folk og berusede Mongoler - og saadan nogle 300 punds sumo bryder typer er ikke rare. Resten af landet er meget mere sikkert og et rigtig fedt sted at koere MC.
Her paa forum er der nogle som var med paa en tur i Mongoliet for nogle aar siden - og vi havde en super oplevelse. Vi racede rundt i Gobi paa nogle "orange tingester".
I udkanten af Ulaan Bataar er der en camp, hvor alle "Around the World" rejsende normalt stopper op og udveksler erfaringer. Stedet drives vistnok at en gut fra Australien. Her kan du ogsaa parkere din MC, hvis der er behov for dette.

Hatten af for dit projekt og du oenskes al mulig held og lykke paa din videre tur!!
Hilsen Torben fra Beijing
Michael1971

Re: Hjælp til motornummer på AT

Indlæg af Michael1971 »

Torben Vester skrev:Hej Michael.
Jeg har ikke styr paa nummersystemet paa AT'er, men laeste at du har planer om at koere ind i og igennem Kina.
Teoretisk er det muligt, men ikke i virkelighedens verden. Du skal have en officiel guide med og hele turen skal opgives paa forhaand - ogsaa overnatningsssteder m.m. Det er meget kostbart og uhyre omstaendigt - og den frihed som MC koersel normalt giver er ikke til stede.
Mit raad til dig vil derfor vaere: glem alt om at koere ind i Kina paa egen MC og lav en plan B istedet......
Hvis du kommer til Mongoliet, skal du opholde dig saa lidt tid i hovedstaden som muligt - Ulaan Bataar er et skidt sted...fyldt med korrupte politi folk og berusede Mongoler - og saadan nogle 300 punds sumo bryder typer er ikke rare. Resten af landet er meget mere sikkert og et rigtig fedt sted at koere MC.
Her paa forum er der nogle som var med paa en tur i Mongoliet for nogle aar siden - og vi havde en super oplevelse. Vi racede rundt i Gobi paa nogle "orange tingester".
I udkanten af Ulaan Bataar er der en camp, hvor alle "Around the World" rejsende normalt stopper op og udveksler erfaringer. Stedet drives vistnok at en gut fra Australien. Her kan du ogsaa parkere din MC, hvis der er behov for dette.

Hatten af for dit projekt og du oenskes al mulig held og lykke paa din videre tur!!
Hilsen Torben fra Beijing
Hej Torben, undskyld det sene svar, men er ikke så meget på nettet hernede (I Uzbekistan nu).
Tak for dine gode råd - jeg værdsætter meget at du bruger tid på at forklare mig dette. Jeg har dog undersøgt meget selv sammen med 2 andre mc'er, og vores konklusioner er lidt anderledes. Her er hvad vi er kommet frem til, og har tænkt os at forsøge:

Siden 2013 er loven i Kina blevet ændret, så vi i de fleste områder af landet, har ret til at kører uden guide. Dette er blevet bekræftet fra flere sider af - bla. af kinas ambassadør i Baku. Det kræver dog at vi har kinesisk kørekort og vores mc'er er registrerede i Kina. Vi skal opgive vores rute og den skal godkendes, men dette er kun hovedbyerne undervejs, så vi kan nok fravige hovedruten en smule. Der er ikke noget krav om hotel reservationer længere.

Vi har fundet en spansk turgruppe, som er villige til at tage os over grænsen, ordne alt papirarbejdet for os, og lade os kører med dem 5 dage gennem Xinjiang sammen med deres guide (et af de område vi ikke må køre i uden guide) for lidt under 1000 euro. Derefter befinder vi os i områder hvor vi må kører på egen hånd og alle dokumenterne skulle være i orden. Vi vil så camperer og langsomt kører "rundt" om Tibet og ned til Laos.

Om dette så kommer til at fungerer i praksis vil tiden vise - vi regner med at krydse ind i Kina i midten af august. Jeg skal nok opdaterer herinde hvordan det går :)

Det vi virkelig godt kunne bruge, og ikke har fået fremskaffet endnu, er en kopi af den nye lov om at udlændinge må kører på egen hånd i kinesisk registrede køretøjer siden 2013. Hvis du skulle kende nogle der evt. kan hjælpe med at skaffe en kopi af denne lov, ville det være en fantastisk stor hjælp og et meget vigtigt dokument for os at have med på turen.

Mvh. Michael
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: Motornummer på AT + info om Kina

Indlæg af Torben Vester »

Hej Michael.
Godt at hoere fra dig og jeg haaber at alt er Ok i Uzbekistan......
Supert, hvis du har fundet en spansk turgruppe, som kan klare paragrafferne.....der er nogle faa turgrupper, som har nogle specielle tilladelser bl.a. ogsa Edelwies. Eddelweis bruger dog udelukkende kinesisk indregistrerede motorcykler, men har en special aftale vedr. kinesisk koerekort.
Normalt kan man kun faa et kinesisk koerekort, hvis man har visum til min. 90 dage (turistvisum er kun 30 dage), faar lavet en helbreds attest, har fast adresse og bestaar en teoriproeve i de kinesiske faerdelsregler (ja, vi har faktisk regler - selv om det kun er et faatal som foelger dem).
Som udlaending har man i mange aar kunne foere en kinesisk indregistreret bil/motorcykel - jeg har selv koert i 8 aar og har ogsaa koert rundt i Xinjiang provinsen. Xinjiang er jo en muslimsk provins - men flinke folk, som ikke hver dag, hverken spraenger dem selv eller andre i luften. Der findes en fantastisk oerken, som jeg fik set fra min KTM (lige indtil et braekket kraveben satte en stopper for oerken rally deltagelsen)
Jeg forstaar ikke hvordan I kan faa kinesiske plader paa motorcyklerne........men jeg vil forsoege, at finde ud af om der er nye regler.....men hvis jeg skal vaere helt aerlig, saa tvivler jeg paa at det enkelt kan lade sig goere.
Jeg har selv en fin Transalp staaende i garagen, som ikke kan komme paa plader...men den koere faktisk ganske fint uden og det gaar fint - men der kan ikke krydses landegrandser!!
Opfat mig ikke som en gammel sur og negativ mand, men min aarfaring fortaeller mig, at tingene ikke er helt klare i dette land og der er forhindringer som desvaerre ikke kan forceres. Maaske I skulle indlemme ambassadoeren fra Baku i motorcykel gruppen...he,he
Jeg vil forsoege, at finde noget brugbart info og vender tilbage.
Men: Hav for en sikkerheds skyld en plan B klar.
Hvis du kommer forbi Beijing, staar der er seng klar til dig og normalt byder vi danske motorcykel rejsende paa rugbroed og makrel i tomat. Dem der hidtil har kigget forbi, har parkeret MC'en udenfor landets graendser.
Mange hilsener fra Beijing
Michael1971

Re: Motornummer på AT + info om Kina

Indlæg af Michael1971 »

Torben Vester skrev:Hej Michael.
Godt at hoere fra dig og jeg haaber at alt er Ok i Uzbekistan......
Supert, hvis du har fundet en spansk turgruppe, som kan klare paragrafferne.....der er nogle faa turgrupper, som har nogle specielle tilladelser bl.a. ogsa Edelwies. Eddelweis bruger dog udelukkende kinesisk indregistrerede motorcykler, men har en special aftale vedr. kinesisk koerekort.
Normalt kan man kun faa et kinesisk koerekort, hvis man har visum til min. 90 dage (turistvisum er kun 30 dage), faar lavet en helbreds attest, har fast adresse og bestaar en teoriproeve i de kinesiske faerdelsregler (ja, vi har faktisk regler - selv om det kun er et faatal som foelger dem).
Som udlaending har man i mange aar kunne foere en kinesisk indregistreret bil/motorcykel - jeg har selv koert i 8 aar og har ogsaa koert rundt i Xinjiang provinsen. Xinjiang er jo en muslimsk provins - men flinke folk, som ikke hver dag, hverken spraenger dem selv eller andre i luften. Der findes en fantastisk oerken, som jeg fik set fra min KTM (lige indtil et braekket kraveben satte en stopper for oerken rally deltagelsen)
Jeg forstaar ikke hvordan I kan faa kinesiske plader paa motorcyklerne........men jeg vil forsoege, at finde ud af om der er nye regler.....men hvis jeg skal vaere helt aerlig, saa tvivler jeg paa at det enkelt kan lade sig goere.
Jeg har selv en fin Transalp staaende i garagen, som ikke kan komme paa plader...men den koere faktisk ganske fint uden og det gaar fint - men der kan ikke krydses landegrandser!!
Opfat mig ikke som en gammel sur og negativ mand, men min aarfaring fortaeller mig, at tingene ikke er helt klare i dette land og der er forhindringer som desvaerre ikke kan forceres. Maaske I skulle indlemme ambassadoeren fra Baku i motorcykel gruppen...he,he
Jeg vil forsoege, at finde noget brugbart info og vender tilbage.
Men: Hav for en sikkerheds skyld en plan B klar.
Hvis du kommer forbi Beijing, staar der er seng klar til dig og normalt byder vi danske motorcykel rejsende paa rugbroed og makrel i tomat. Dem der hidtil har kigget forbi, har parkeret MC'en udenfor landets graendser.
Mange hilsener fra Beijing
Hej Torben, vil lige opdaterer.

Det lykkedes!!!!!!!!! 2 måneders camping på egen hånd i Kina (Kun guide de første dage i Xinjiang) sammen med 2 venner. Det var en absolut fantastisk tur - uden sidestykke :)
Du kan læse om det her og på Lauras blog, som der er link til:
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/s ... uide-78872

Mvh. Michael
Besvar