Honda African Twin - lys & instrument

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af Tinning »

Som flere af jer ved, har jeg nu købt denne Honda, men har kun kørelys i den ene forlygte.

Er dette til at lave om, og hvis ja, hvordan ?

Desuden fortalte sælgeren mig, at føleren til temperaturmåleren var defekt. Er der nogen,
der kan forklare mig, hvor den sidder, og evt. et partnr.?

Med venlige hilsen
Tinning, som er superglad for sin nye køremaskine
poulsen

Re: Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af poulsen »

ang. kørelys så var det på super teneren jeg engang havde bare et spørgsmål om at trække et kabel venstre lygte og over til kørelys-soklen i højre side :)

En anden mulighed er at købe et færdigt lavet kabelsæt fra biltema der gør at du kan trække strøm direkte fra batteriet (til 2 forlygter) og alligevel benytte kontakterne i på styret uden at gøre destruktive indgreb i det oprindelige elnet
Niels

Re: Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af Niels »

Den er god nok, der er er kun nærlys i den ene lygte. Du kan lave det om ved at "luse" ledningen fra det ene stik over i det andet, men du skal være obs på at der sikkert er forskel på lygterne. Den uden nærlys har sikkert et andet glas, der ikke laver det skæve lys som ikke blænder modkørene og som er lovpligtigt. Så hvis det skal være helt i orden, skal hu have to ens lygter, med det lovlige glas.

Mvh Niels
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

Asymmetrisk nærlys ikke et krav på mc

Indlæg af mogensl »

Slettet. Irrelevant.
mogens
Senest rettet af mogensl 08. maj 2014, 10:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af Tinning »

jeg må prøve at få en kammerat til at hjælpe med at lave en lus og så se om det blænder

takker for hjælpen

men er der ingen der kan fortælle hvor føleren til temperaturen gemmer sig
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af Bønne »

Mogens, selvom asymetrisk nærlys ikke er et krav hjælper det jo ikke Tinning da den lampe han har uden asymetri er en ren fjernlyslampe.

Tinning, det er så hermed også konstateret at din AT RD07 (også :lol: ), er en forhenværende tysker, da de er de eneste der er født med kun ét nærlys, fra `96 fik de også to.

Som Niels skriver, kan du nøjes med at lave en lus fra den hvide ledning i venstre lampestik over til den højre, men gør du det med den lampe du har, vil den blænde :!: . Så du er nødt til at finde en anden lampe til højre side, måske der er en der ligger inde med en brugt :?:

Men Niels, du får det lidt til at lyde som en selvfølge :-D , men havde det nu f.eks. været en forhenværende tysk RD04 fra ´91 som min, havde der også skulle bygges et relæ på til nærlyset, da den kun er født med ét relæ, til fjernlyset. Og jeg ville ikke anbefale at trække 110W over lyskontakten på styret :lol: . Fra `92 var alle født med to relæer, også tyskerne, og dermed også Tinnings.

Jeg monterede det manglende relæ på min da jeg byggede den og har efterfølgende købt to nye lamper til en nyere model, jeg mener det var hos CMS i Holland. Samtidig satte jeg to Osram Nightbreaker pærer i, så nu er der rimelig lys på den :lol: (dog er det ingenting ift. Varaderoen...som i øvrigt også har fået Nightbreaker i :!: ).

Mht. om temperaturføleren er defekt, kan du vel se om temperaturen stiger på måleren. Det er dog ikke sikkert den stiger ret meget ved kørsel, det gør min i hvert fald ikke, men hvis du lader den stå stille i tomgang skulle den gerne komme højere op...og på et tidspunkt skal blæseren så starte. Men vær opmærksom på hvad der sker, så den ikke bliver for varm hvis det nu ikke virker :!:

I øvrigt sidder temperaturføleren i termostathuset under tanken mellem kølerne og den har partnummer: 37750-PC1-004. Den kan fås hos CMS til 61 Ævro + hollandsk moms og fragt og hos DavidSilverSpares til 25 pund + engelsk moms og fragt.

http://www.cmsnl.com/products/thermo-un ... 2fZ_fl_uSo

http://www.davidsilverspares.co.uk/part ... 50PC1004P/
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af Tinning »

temperaturmåleren har slet ikke noget udslag så jeg vælger at tro på sælger og bestiller en ny

takker for hjælpen igen
Tidligere_medlem_1

Re: Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Nu er du sikker på der er vand på, for ellers kan føler ikke registrere temp.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af Tinning »

det må jeg lige kigge på når det bliver lyst men cyklen havde lige været til service få dage inden jeg købte den så det har de vel kontroleret :-D
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af Tinning »

så fik jeg set efter vand og der er fint med vand på og efter 8 min. tomgang var der stadig ikke udslag på varme måleren så nu bliver der bestilt en ny fundet hos bikerstore.dk til 158 kr. :-D
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af Tinning »

Hej igen,

Prøver lige at skabe lidt liv i denne tråd af ældre dato.

Jeg har nu prøvet at luse de 2 lygter, og det blænder som forventet, men hvad årgang højre lygte er det, jeg skal være på udkig efter for at få både kort og langt lys i begge forlygter ?

Med venlig hilsen
Tinning
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af Bønne »

Hej Tinning

Egentlig er det til samme årgang, bare til et andet marked end Tyskland (og England, den er spejlvendt :lol: ).
Men tager du f.eks. "Northern Europe"-modellen, så er det samme lygte fra 1993 og frem (og fra 1996 også på den tyske).
Den har Honda Part-nummer: 33120-MY1-711 og er nummer 8 på følgende tegning:

http://www.cmsnl.com/honda-xrv750-afric ... ml#results

Som du kan se har CMS den ikke på lager pt., men du kan skrive den på din "Watch-list" hos dem, så får du at vide når de har den igen.

En anden mulighed er at købe den ved DavidSilverSpares, de har den heller ikke på lager, men bestiller den hjem fra Honda:

https://www.davidsilverspares.co.uk/par ... 120MY1711/

Medmindre du kan finde en brugt :-D

De to jeg satte i min er også til den model og de passede i min RD04, selvom lygterne til den årgang har andre part-numre. Jeg ved ikke hvad
forskellen er, men det er ikke noget med monteringen i hvert fald :lol:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af Tinning »

mange tak for hjælpen og jeg er endnu engang imponeret over din viden :-D
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Honda African Twin - lys & instrument

Indlæg af Tinning »

så er der lys i begge lamper :-D
det ser noget mere harmonisk ud og i morgen tidligt må jeg se om det giver bedre lys :?:
Besvar