RD04 går lidt ujævnt når den er varm - Måske CDI ?

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Berner

RD04 går lidt ujævnt når den er varm - Måske CDI ?

Indlæg af Berner »

Jeg har lige købt en (RD04) XRV 750 for en uge siden og den går lidt ujævnt når den er varm. Det er som om den den sætter lidt ud på en cylinder.
Derudover vil den heller ikke gå direkte i tomgang når jeg stopper for rødt den bliver på 1500-1800 rpm i 10-15 sek. før den falder i tomgang.

Jeg har skiftet alle 4 tændrør men det hjalp men ikke helt.

er der nogle der har en ide til hvor jeg skal tage fat?
Senest rettet af Berner 27. jun 2014, 22:00, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: RD04 går lidt ujævnt når den er varm

Indlæg af yaknudsen »

Det kunne måske være falsk luft. Altså luft der slipper ind i indsugningen EFTER karburatorerne.
Det er ret almindeligt forekommende at indsugnings gummier revner af ælde og vibrationer.

Jeg har gennem tiderne haft 2 forskellige motorcykler der viste netop de symptomer du nævner,
og i begge tilfælde var det gummierne der var skurken.

Sådan nogle her:
Billede

Hvis du kan komme til at vikle noget gaffa tape, eller isolerbånd omkring for at tætne
eventuelle utætheder var det måske en mulighed for at teste teorien uden at skulle skille
en masse ad. Men det er bare et teoretisk og uafprøvet forslag.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Tidligere_medlem_1

Re: RD04 går lidt ujævnt når den er varm

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Med motoren i tomgang - sprøjt lidt dieselstart in på indsugningsstudserne (se yaknudsen's billede), og du er ikke i tvivl hvis de er utætte.
Berner

Re: RD04 går lidt ujævnt når den er varm

Indlæg af Berner »

tak for svarene

Jeg har hørt at man også kan bruge VD40
i høre nærmere når jeg har fået det prøvet
Berner

Re: RD04 går lidt ujævnt når den er varm

Indlæg af Berner »

Nu har jeg haft hele karburator og indsugningmanifol splittet ad og samlet igen, de 2 gummi manchetter som manifolen er lavet af ser nye ud og har ingen revner, alt er rengjort og samlet igen men den sætter stadig ud.

jeg har kun den ujævne mortorgang fra 1500 - 2800 rpm ved 3000 omdrejninger går den fint igen.
Der er sat en Devil potte på jeg ved ikke om det kan have noget at sige?

Jeg begynder at tro det evt er CDI boksen der driller, jeg mener at omdrejningstælleren får sit signal fra det ene stik i cdi boksen, er der nogen der ved om man kan bytte om på de 2 sæt ledninger der er på boksen for at se om det derved viser sig som manglende udslag på omdrejningstælleren?

Det kan selvfølgelig også være en tændspole der halter?
Berner

Re: RD04 går lidt ujævnt når den er varm - Måske CDI ?

Indlæg af Berner »

Efter at have splittet det hele ad 3 gange fandt jeg endelig fejlen.

Chokerkablet til bagerste cylinder var gået løs lige after buen ind til karburatoren, dette bevirkede at den kørte med choker trukket på bagerste cylinder hele tiden og selvfølgelig stort brændstofforbrug til følge.

Skønt :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D nu går den som en symaskine
Tidligere_medlem_1

Re: RD04 går lidt ujævnt når den er varm - Måske CDI ?

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

:ok:
Besvar