Den får for lidt....

Spørgsmål eller tips.
Besvar
PAVJ

Den får for lidt....

Indlæg af PAVJ »

Hej.
Just hjemme igen efter veloverstået tur i Jotunheimen, Besseggen, sol, koldt, varmt, regn - alt hvad der bør være..
MEN jeg har altså en fornemmelse af at den får for tynd blanding. Fænomenet er kun ved march hastigheder, 100 - 120 -130 km/t - altså ved konstant gas. Jeg bilder mig ind at det bliver lidt bedre ved at give fuld choker i det km. område.
Den accelererer fin op i top uden, "hug" - hvilket udelukker brændstofforsyning, filter ect.?
Den tager ikke falsk luft, da den er nem at starte og går fint i tomgang og "skyder" ikke?

I 2012 fik jeg lavet karburatorjustering, tjek af blanding på felt. (anerkendt værksted) Jeg har faktisk ikke kørt mange km siden, men hvad tænker i. Er det en ommer. Eller andre forslag?

M.v.h.
Poul
Brugeravatar
Carsten
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21. jan 2013, 16:48

Re: Den får for lidt....

Indlæg af Carsten »

Havde engang en lignende oplevelse på en CX.
Nye tændrør hjalp heller ikke.
Jeg skiftede hætter og kabel og "fornemmelsen" forsvandt.
Måske kunne det være en mulighed?
Der er noget med at tændrørshætter kan få for stor modstand når de kommer op i alderen (fortalte en CX-Expert mig engang)
Det skulle så gå ud over den optimale gnist.

Jeg fandt lige dette "skriftsted":

At måle sine tændrørshætter....
Det er nemt gjort hvis man har et multimeter. Man skruer hætten af tændkablet , og måler
modstanden mellem de to ender. Ideelt er denne modstand 5 kilo-ohm, dette er
for støjdæmpningens skyld. Og hvis den sniger sig op på 7 eller 8 stykker er der
heller ikke noget problem med det. Men er vi oppe på over 10 så er det for højt.

Men om det forholder sig sådan på en RD4 ved jeg faktisk ikke.
Jeg er ikke nået dertil i min "RD4" tilværelse :-?
Husk kaffen :kaffe:
Besvar