Interphone F5 taber strøm

Spørgsmål eller tips.
Besvar
KitKat

Interphone F5 taber strøm

Indlæg af KitKat »

Kæresten og jeg har købt et sæt Interphone F5 så vi kan kommunikere mens vi kører, og det virker over al forventning...

I ca en times tid. Så er kærestens sæt nemlig løbet tør for strøm mens mit fint holder strøm meget længere. (Jeg tror måske jeg lader ca. 1 gang for hver gang han lader 10 gange)

Den har været retur ved forhandler og han har (efter sigende) fået en ny, men problemet er det samme.
Hverken hans eller min er koblet til andet end hinandens, så det burde ikke være fordi hans søger telefon eller gps eller andet hele tiden.

Vi har snakket lidt om, om det kan være fordi der er ret meget vindstøj i min hjelm, om min mikrofon så konstant holder linjen åben til hans, men jeg kan bare ikke forstå at mit sæt ikke taber strøm samtidig så...

Lige nu står hans tændt hjemme uden at være connected til noget som helst, for at teste hvor længe det holder standby strøm uden connection, men hvis nogen af jer har input vil vi meget gerne høre det.
Tidligere_medlem_1

Re: Interphone F5 taber strøm

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Jeg hører altid musik på min F5XT, enten radio eller mp3 musik på min telefon via BT. Jeg er aldrig løbet tør for strøm og har nok haft den i brug i ca. 9-10 timer.

Bruger I den samme lader?
Hvor længe er den om at lade op?
Hvor gammel er den?
KitKat

Re: Interphone F5 taber strøm

Indlæg af KitKat »

Vi bruger samme lader, den er under et år gammel men jeg er usikker på hvor længe den er om at lade op.

Jeg ved dog at vi engang satte den til ladning hele natten, og næste formiddag kørte en tur for at teste den... så vidt jeg husker havde vi kontakt i ca en times tid så var hans ved at løbe tør så vi valgte at slukke for at spare den sidste smule strøm.

Han havde den dog tændt hele dagen i går, og i aftes havde den stadig fuld strøm så det er tilsyneladende kun når den er forbundet til min at den bliver drænet.... :?:
Tidligere_medlem_1

Re: Interphone F5 taber strøm

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Det må være en bytter. Er det noget der er købt her i landet
KitKat

Re: Interphone F5 taber strøm

Indlæg af KitKat »

Det er det. Hans er dog (efter sigende) allerede blevet byttet en gang og udfordringen deri var (er) at dem der importerede dem gik fallit og er efterfølgende blevet opkøbt af et andet firma, som ikke er vanvittig interesserede i at bytte igen.

Sidst havde de hans interphone og hjelm liggende i næsten 2måneder.
Tidligere_medlem_1

Re: Interphone F5 taber strøm

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Pyha, den er svær.

Bare en tanke. Men, hvis du finder en forhandler af Interphone, og fortæller om alt den dejlige positive omtale de vil få på alle de forskellige MC-fora, hvor du har slået denne tråd op...
De ville ikke kunne købe bedre reklame for penge :-)

Jeg har købt min F5XT hos Robertsmc.dk her sidst i 2013.
KitKat

Re: Interphone F5 taber strøm

Indlæg af KitKat »

;-) God idé. Det har jeg lige i baghovedet.

Tak for input :-)
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Interphone F5 taber strøm

Indlæg af Bønne »

Hej
Billede

Har i prøvet at bytte om på dem, så du kører med hans og han med dit, for at se om det giver samme resultat :?: Jeg tænker pga. det du skriver om vindstøj (selvom det ikke burde betyde noget), men også for at teste det med hinandens højtalere/mikrofon, fejlen kunne måske også ligge her, hvis hans højtaler/mikrofon af en eller anden grund har et overforbrug:?:
KitKat skrev:Han havde den dog tændt hele dagen i går, og i aftes havde den stadig fuld strøm så det er tilsyneladende kun når den er forbundet til min at den bliver drænet.... :?:
Her var den vel heller ikke forbundet til hans højtaler/mikrofon :?:

Jeg kører selv med F4 modellen, for to, men har nu mest brugt det alene, så har jeg bare nummer to med som reserve. Jeg har den koblet sammen med GPS og telefon samt Ipod og der er det Ipod´en der går tom for strøm først (den kan ikke lade samtidig), Interphonen holder snildt til en dags kørsel.

Mht. ladetiden, så har F4 modellen en diode der bliver grøn når den er fuldt opladet, har F5 ikke det :?:
KitKat skrev:Sidst havde de hans interphone og hjelm liggende i næsten 2 måneder.
De behøver vel ikke have hans hjelm for at undersøge Interphonen :?:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 511
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Interphone F5 taber strøm

Indlæg af John Sigh »

Hej.
Jeg har kørt med både F4 og F5. Med F4 kunne min makker og jeg samtale under ture på 6-8 timer uden at køre tør for strøm, med F5 tror jeg vi er nede på 3-4 timer. Min makker plejer også at miste strømmen først.Jeg ved ikke hvor meget længere tid jeg har, da jeg også lader når han kører tom.Og jo der er en diode der lyser grøn når den er færdig ladet. Har i downloaded de 2 opdateringer der har været til F5.http://interphone.cellularline.com/en/a ... to-f5-f5s/
Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
KitKat

Re: Interphone F5 taber strøm

Indlæg af KitKat »

Vi har (formodentlig) fået løst problemet :-D

Først lavede vi alle mulige tests:

Vi forbandt dem til hinanden og lod dem ligge på hvert sit bord i stuen, så der med garanti hverken var vindstøj eller andet, og hans enhed løb tør for strøm på ca en halv time.

Så ladede han op, jeg slukkede min og han koblede til sin telefon og lod det være... 2 timer senere havde han stadig strøm.

Vi koblede hans og min sammen igen, og trak stikket ud af min så mikrofonen slet ikke var koblet til, men alligevel blev hans igen drænet på ingen tid.

Vi gendannede til fabriksindstillinger og prøvede forfra, med samme resultater.

Alt dette ringede jeg og fortalte ham vi havde købt det af, og var også ret klar i spyttet mht. at vi ønskede en løsning der virkede nu, ikke mere eksperimenteren og prøven sig frem.

Han kunne intet gøre uden "ok" fra hans leverandør men han lovede at gøre hvad han kunne for at presse dem.

-og dagen efter ringede han tilbage med besked om, at vi kunne komme op med begge enheder, alle løsdelene og kvitteringen og så fik vi simpelthen et helt nyt sæt i bytte. :ok:

Desværre har vi ikke haft tid til at teste det nye sæt ordentligt endnu, men det skulle da være pokkers om vi fik to defekte sæt i træk.
Tidligere_medlem_1

Re: Interphone F5 taber strøm

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Tak for info. Mon ikke problemet er løst,det håber vi
Besvar