Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
ABS
Indlæg: 36
Tilmeldt: 03. jan 2011, 19:33
Geografisk sted: København

Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af ABS »

Hej folkens,

Jeg har købt lavere fodhvilere hos Radan på Ténéré forummet. Flot udførsel og jeg havde dem i løbet af 5 dage :!: Jeg kan kun anbefale ham :-D

Men jeg er løbet ind i et lille problem. Jeg kan ikke justere bremsepedalen længere ned :-( Gevind stangen fra bremsecylinderen rammer ned i armen som forbinder til bremsepedalen. Nogen som har en idé :?: Kan jeg måske justere imellem armen og bremsepedalen :?:
ABS

'93 XRV750 Africa Twin
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af Peter AT »

Du skal korte 8 - 10 mm af gevindstangen, så kan du få pedalen ned hvor den skal være.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
poulsen

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af poulsen »

Nu hvor du har fået det eneste rigtige svar på dit spørgsmål fører jeg tråden lidt til en anden side med et bi-spørgsmål: Hvad koster sådan nogle fra Radan?


edit: dette kan nok ikke betegnes som det eneste rigtige svar taget Thomas's indlæg i betragtning.
Senest rettet af poulsen 12. aug 2014, 21:31, rettet i alt 1 gang.
Didrik

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af Didrik »

Jeg forstår ikke ideen med at sætte den lavere model på. Går ud fra at det er for at få en bedre stående kørestilling, men med risers syntes jeg kørestillingen er perfekt.

Men jeg er også kun 175 høj. Er det kun til personer over f.eks. 185cm ?

Syntes ikke jeg vil have en lavere frihøjde på min AT end højst nødvendigt, men fordelene må jo opveje ulemperne :-?
leslie

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af leslie »

hopper ogaå lige med på her er 192 og ku godt brugeat få fødder bare lidt ned sååå
Brugeravatar
ABS
Indlæg: 36
Tilmeldt: 03. jan 2011, 19:33
Geografisk sted: København

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af ABS »

Peter AT skrev:Du skal korte 8 - 10 mm af gevindstangen, så kan du få pedalen ned hvor den skal være.
Ok. Jeg må se om jeg kan finde saven, så ;-)
Fodhvilerne koster 70 Euro inkl. forsendelse.
Jeg er 193 cm høj og de har givet mig betydelig mere behagelig "stå-stilling". Risers har jeg bestemt overvejet. Men nu blev det fodhvilerne først. Tyngdepunktet bliver lavere og jeg føler ikke længere at jeg står på sædet :lol:

Tak for hjælpen :-D
ABS

'93 XRV750 Africa Twin
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af Peter AT »

De lavere fodhvilere gør en verden til forskel, også for den siddende kørestilling.

Udover det, får man tyngdepunktet lidt ned ved stående kørestilling. Frihøjden bliver ikke formindsket da bundskjoldet sidder en del lavere.

Kan hun anbefale at prøvekøre en Afrikaner med lavere fodhvilere. Så er der nok også basis for at komme med en nyanceret vurdering ;-)
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
leslie

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af leslie »

Jeg glæder mig bare til skat skriver hva afgiften på min 1992 afrikaner bliver så jeg Kan komme ud og køre men går og fixer de ting som jeg mener kan gøres klar inden .. venter selfølgelig med at montere til jeg er sikker på de ikk vil se dyret. . men stadigvæk
er helt sikker på det ku Gøre en forskel for mig kørte 460km hjem fra Tyskland og der ku jeg mærke ben sku lidt længere ned men er det så dem på -2 cm eller de andre du har købt var det -4,5 cm ?
Brugeravatar
ABS
Indlæg: 36
Tilmeldt: 03. jan 2011, 19:33
Geografisk sted: København

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af ABS »

Ja, Leslie. Mine er 4,5 cm lavere. Jeg valgte dem p.g.a mine lange stænger og det er jeg glad for ;-)
ABS

'93 XRV750 Africa Twin
leslie

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af leslie »

oki tænkte jeg nu også det var dem jeg sku gå efter hvis/når det er :-) må lige få skrevet til ham radan der;-) kan se han ik hae nogen men at de tog ca 3 dage at lave ved bestilling ..tak for svaret :-) er det forresten forskel på rd04 og rd07 fodhvilere ? mener jeg ikk men ville være træls at få dem hjem også de ikk passede over
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af Nikolajsen »

Peter AT skrev: Frihøjden bliver ikke formindsket da bundskjoldet sidder en del lavere.
Nu ved jeg godt at frihøjden på en AT er højere end på min TA. Men i sving skraber min støvle nogle gange i asfalten....Min TA er helt standard. Ja ja, jeg ved godt at jeg formentligt sidder og "stritter" med fødderne, men hvis de så sad endnu lavere :shock:
Så frihøjden må nødvendigvis blive lavere i sving, men det er ikke sikkert det betyder noget som helst på en AT :-D (som SVJH vist i dit tilfælde er højere end standard?)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
TEriksen

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af TEriksen »

Inden i begynder at save alt for meget i jeres motorcykler kunne i undersøge om ikke i kan afmontere bremsepedalen og dreje den derhen hvor den skal være og så montere den fast igen. Bremsepedal/arm er 2-delt og samles i en anordning med mange "stråler" bag fodhvileren der kan justeres (princip som med gearskifteren). Se evt tegningerne under Teknik.

/Thomas
leslie

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af leslie »

det var da en viunderlig ide :-)
Brugeravatar
ABS
Indlæg: 36
Tilmeldt: 03. jan 2011, 19:33
Geografisk sted: København

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af ABS »

TEriksen skrev:Inden i begynder at save alt for meget i jeres motorcykler kunne i undersøge om ikke i kan afmontere bremsepedalen og dreje den derhen hvor den skal være og så montere den fast igen. Bremsepedal/arm er 2-delt og samles i en anordning med mange "stråler" bag fodhvileren der kan justeres (princip som med gearskifteren). Se evt tegningerne under Teknik.

/Thomas
Uh :!: Det var det jeg tænkte var muligt til at begynde med. Det vil jeg kigge nærmere på. Fandt det her billede fra Radans site som netop ser ud som præcis det du beskriver :-D Man kan evt sammenligne med det billede jeg postede i starten.
ABS

'93 XRV750 Africa Twin
TEriksen

Re: Lavere fodhvilere. Problem med bremsepedalen

Indlæg af TEriksen »

Justerede lidt på min da jeg lige havde fået Afrikaneren hjem fra Tyskland.

Det kan ses her
Billede

og her
Billede

/Thomas
Besvar