Hævet forskærm på TÁ

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Hævet forskærm på TÁ

Indlæg af Bernt »

Så er sommer ved at være gået og tankerne går på hvilke ændringer TA'en skal igennem denne vinter.
Jeg har set en del Dakar og The long Way around. Og føler mig indspireret til lidt ændringer af udseende.

En af ideerne er at sætte andet forskræm på og hæve det helt op til forlygten. Det skulle der jo ikke være noget problem i. Men spørgsmålet er nu, den jernstiver der bruges til at fastgøre forskærmen.
Skal den blive eller kan den også bare fjernes? Uden det går ud over stabiliteten af forgaffelen.
Nogen der har nogle erfaringer med det?

Min TA er fra 96'
Mvh Bernt
Eventyret venter bag næste sving :-)
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Hævet forskærm på TÁ

Indlæg af Holst »

Hej Bernt

Hvis du har 1 skive på forhjulet vil jeg anbefale dig at beholde afstiveren der sidder under skærmen. Herved modvirker du at forgaflen vrider sig når du bremser med forbremsen. Har selv hævet forskærmen på min AT der er født med en enkelt skive på forhjulet, og ville aldrig drømme om at afmontere stiveren. Hvis du går videre med at få hævet forskærm på, skal du i gang med at lave en beslag som skærmen kan sidde i. Hvis gaffelbroerne på en TA ligner dem på AT (årg 88) "mangler" de 2 bagerste huller til at fastgøre en hævet forskærm. Herudover skal du være opmærksom på at bremserørene til forbremsen kan komme i vejen for montering af en hævet forskærm. Sluttelig skal du vælge en forskærm der kan sidde hvor den skal uden at den går på kølere, forreste del af stellet mv.

Du kan finde en del info på den tyske transalp klub: http://www.transalp.de/technik/umbauten/kotfluegel/

Held og lykke med projektet :-D .
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Hævet forskærm på TÁ

Indlæg af Bernt »

Tak for svaret
Den side vil jeg kigge nærmere på.
Mvh Bernt
Eventyret venter bag næste sving :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Shelter tur.

Indlæg af iver »

Hej Bernt. Lyder som et fedt projekt. Jeg har en spritny forskærm liggende der vil være perfekt til dit projekt. Det er en hvid Acerbis. Send en pm hvis det har interesse. Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Hævet forskærm på TÁ

Indlæg af Bernt »

Kunne du sende mig et billede på 22701059.
Mvh Bernt
Eventyret venter bag næste sving :-)
Besvar