12v lader på TA fra '89

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Anders_Hyltoft

12v lader på TA fra '89

Indlæg af Anders_Hyltoft »

Jeg har købt en transalp fra 89 hvor der var monteret et "cigaret tænder" udtag til ladning.
Jeg har lige prøvet at køre en tur med min iphone tilsluttet som gps. Iphonen viser at den får strøm, men alligevel mister den batterikraft under kørslen.

En bekendt spurgte mig om der evt. var et 6v batteri på cyklen. Det kan jeg ikke umiddelbart se. Men kan man bare sætte et 12v batteri på hvis der normalt er 6v?
Kan det være andre fejlkilder?

Det skal siges, at med fuldstændig samme setup i bilen (ladestik, kabel) så lader iphonen fint i bilen.

Gode råd er velkomne :)
Tidligere_medlem_1

Re: 12v lader på TA fra '89

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Det er 12 volt på Transalpen.
Er det den samme strømforsyning du brugte på MC'en, som du bruger i bilen. Og bruger du også din den der "Ikke Android" ting , som GPS i bilen.
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: 12v lader på TA fra '89

Indlæg af M@X »

Tjek polariteten. og tjek om den er samme som i bilen.
--
mvh M@X
Anders_Hyltoft

Re: 12v lader på TA fra '89

Indlæg af Anders_Hyltoft »

Hey...

Det er helt samme setup som i bilen, hvor min ikke android "i" dims lader fint :-) Derfor tænkte jeg også at det måtte være udtaget eller batteriet.

Jeg kan lige prøve at tjekke hvordan den er sluttet til senere for at tjekke polaritet, men hvad sker der i sådan en installation hvis der byttes rundt på plus/minus?

Det kan ikke skyldes et gammelt batteri vel? Man kunne jo nemt skifte batteriet ud med et nyt, men der burde jo være nok strøm til at lade en "i" dims, også i et gammelt batteri.

Mvh Anders
Besvar