RD07A fuel system on a RD07 -anyone?

Spørgsmål eller tips.
Rasmus T

RD07A fuel system on a RD07 -anyone?

Indlæg af Rasmus T »

Hej HARKER

Er der nogen herinde der har kastet sig over ændringen af benzinslangerne på en RD07 til systemmet på en RD07A?
Billede

Og hvorfor skulle jeg det? Jo min kære AT har lidt svært ved at starte efter nogle dagen uden aktivitet. Benzinen fordamper i karburatorerne, men ved at tilføje et par slange skulle problemet være løst :-D
http://www.atic.org/faq/ventilation.php

Venlig hilsen
Rasmus
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: RD07A fuel system on a RD07 -anyone?

Indlæg af Nikolajsen »

Hmm, jeg tror den har været "vendt".
Har du prøvet at søge på det?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Shelter tur.

Indlæg af iver »

Hej der. Ja jeg har foretaget ændringen, og jeg synes det fungerede fint. Jeg brugte overskudsstumper fra Scottoiler sættet jeg havde liggende. Men er det ikke Amodellen man ændre til en ikke A? Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Shelter tur.

Indlæg af iver »

Ahhhh har lige læst lidt på det link du havde lagt på. Min forvirring kom af at jeg måtte lave nummeret på min cykel, selvom det er en Amodel. Det følger åbenbart ikke A betegnelsen udelt, men først Amodeller fra 1997 og frem efter. Så alle modeller før 97 kan med fordel lave tricket. Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Rasmus T

Re: RD07A fuel system on a RD07 -anyone?

Indlæg af Rasmus T »

Hej Iver

Det kan godt være jeg skal have tanken af før jeg kan se det ordentligt for mig, men de to store benzinslager der er vist øverest i bilede hvor i fa.... skal de sidde på? :-?
At de efterfølgende er monteret på overløbsslangerne er jeg med på :-D

Nikolajsen: Har ikke kunne finde noget på tråden, men måske jeg ikke har søgt godt nok :snydt:

God weekend

Rasmus
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: RD07A fuel system on a RD07 -anyone?

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, jeg kan godt se at emnet ikke lige ligger i "Teknik"
Men her er det jeg husker
viewtopic.php?f=5&t=1282&hilit=hyggedag&start=30
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: RD07A fuel system on a RD07 -anyone?

Indlæg af iver »

De blå skal så vidt jeg husker (det er 8 år siden jeg lavede tricket) bare hænge der, og er en del af udluftningen jeg lod enden pege nedad som vist!De hvide er benzintilførslen fra pumpe til karburator. Hvad det helt præcist er der gør udluftningen anderledes aner jeg ikke, måske nogle vil smide en teori op i luften?

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: RD07A fuel system on a RD07 -anyone?

Indlæg af M@X »

En løsning der ligger lige til højrebenet er at trække en xtra ledning hen over en kontakt til benzinpumpen.

Jeg har beskrevet det i denne tråd hvor jeg havde samme problem med at min AT ikke ville starte efter flere dages stilstand.

Det må være lettere at trække en enkelt ledning og montere en kontakt end at lave et indgreb i benzinslangerne.

viewtopic.php?f=4&t=3085
--
mvh M@X
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Shelter tur.

Indlæg af iver »

Løsningen med ledningen er også god, men indgrebet med slanger er nu ikke så stort endsige svært. Og har man vakumpumpe på som jeg har er det jo en løsning der duer. Og så er jeg nok bare fan af lavpraktiske løsninger :-) Og så er indgrebet ikke i benzinslangerne, men i udluftningen fra karburatorene. Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Shelter tur.

Indlæg af M@X »

iver skrev:Løsningen med ledningen er også god, men indgrebet med slanger er nu ikke så stort endsige svært. Og har man vakumpumpe på som jeg har er det jo en løsning der duer. Og så er jeg nok bare fan af lavpraktiske løsninger :-) Og så er indgrebet ikke i benzinslangerne, men i udluftningen fra karburatorene. Mvh Iver.
DAMN......... min fejl.........evnen til at læse, smuldrer :-(
--
mvh M@X
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: RD07A fuel system on a RD07 -anyone?

Indlæg af Bønne »

Som jeg ser tegningen, så skal den venstre blå slange, altså den der "mangler" et stykke af på midten, sættes på det røde forbindelsesstykke (2), mellem karburatorerne, med den låseklips der er vist for enden af slangen. Den anden blå slange skal ende frit oppe mellem karburatorerne. Så kan svømmerhusene ånde gennem den venstre blå slange og via overløbsslangen (7), gennem den højre blå slange, men også gennem overløbsslangens udmunding under motoren, hvor også evt. kondenseret brændstof kan rende ud.

I realiteten kunne man vel bare montere en længere slange på forbindelsesstykket (som vel også kan drejes så studsen vender nedad), og lade den ende under motoren lige som overløbsslangen, det må da give samme resultat, da det vel bare drejer sig om at få udluftningen nedad så benzinen ikke kan fordampe opad.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Rasmus T

Re: RD07A fuel system on a RD07 -anyone?

Indlæg af Rasmus T »

Lige en update.

Lavede ændring i løbet af vinteren med nogle stumper benzinslanger og nogle T-stykker jf. Tegningen. Det gav pote den starter med et brøl ved første tryk på starteren selv efter 2 uger hvor den har stået stille.
Har dog ikke været ude på en længere tur som om det har nogle negative ændringer ved jeg ikke endnu :-D

Rasmus
Rasmus T

Re: RD07A fuel system on a RD07 -anyone?

Indlæg af Rasmus T »

Update!

Gør ikke som jeg har gjort med luftslanger i sammen dia som overløbsslangerne på karburator. Har lige været i Sverige på Thuhej tur og ved meget stejle stigninger/nedkørsler kommer der ikke nok luft til flyde kammeret og den går ud.

Jeg prøver Bønnens ide med at køre den separat ned foran bagdækket hvor ventilationen til tanken også der.


Rasmus
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: RD07A fuel system on a RD07 -anyone?

Indlæg af Nikolajsen »

Øv også, blev turen så ødelagt?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Rasmus T

Re: RD07A fuel system on a RD07 -anyone?

Indlæg af Rasmus T »

Nej nej slet ikke der blev kørt godt til. Den gik kun ud to gange efter høje stigninger. :-D
Besvar