brændstof tilførsel???

Spørgsmål eller tips.
Besvar
brotoften

brændstof tilførsel???

Indlæg af brotoften »

Nu er den gal.
Min tro følgesvend transalp 1990 kørt ca. 98000km valgte idag at gå i stå, og ikke samarbejde mere.

Gennem den sidste uge har jeg haft følgende symptomer:
- I 4 og 5 gear har den mistet lidt trækkraft over 5000 omdrejninger
- 1 gang er den gået i stå, kunne dog starte igen lige efter.
- gået i stå 2 min efter start og ville ikke starte. Den tænder og kører et par gange. Når den starter kort varigt er det med choker og uden gas. Da den havde hvilet i 5 min startede den, igen kun med choker, og kørte 20 sek ca. 1000 omdrejninger og ville ikke tage gas.

min antagelse er at det er brændstof tilførsel det er galt med. Hvad tænker I

På forhånd tak for jeres tid og respons.
mvh. Aksel Sværke
Tidligere_medlem_1

Re: brændstof tilførsel???

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Benzinhanen er vakuumstyret, kunne det være den?
Prøv at tage den tynde slange af studsen på den bagerste cyll - sug i den og hold tungen på enden af slangen, så skulle den gerne kunne holde undertrykket.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: brændstof tilførsel???

Indlæg af Nikolajsen »

Hvis Lykkedal's råd ikke hjælper, kunne det muligvis kunne det være undertryk i tanken.
Tag tankdækslet af prøv igen.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
ojm
Indlæg: 100
Tilmeldt: 15. jun 2014, 15:48
Geografisk sted: Horsens

Re: brændstof tilførsel???

Indlæg af ojm »

Hi bro.

Hvis det var en Varadero med disse symptomer, var det 100% sikker at det var kontaktsættet på benzinpumpen der var brændt af. Men nu er det jo en TA der er tale om, og jeg ved ikke om der er en benzinpumpe på sådan en scooter :-D :-D
Vh ojm.
brotoften

Re: brændstof tilførsel???

Indlæg af brotoften »

Jeg har nu kigget nærmere på maskinen.
Jeg kan konstaterer at den lille slange der går fra fra benzinhanen til cylenderen er knækket.
kan dette være problemet?
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: brændstof tilførsel???

Indlæg af Nikolajsen »

Ja
(det er det som Lykkedal er inde på)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tidligere_medlem_1

Re: brændstof tilførsel???

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

brotoften skrev: Jeg kan konstaterer at den lille slange der går fra fra benzinhanen til cylenderen er knækket.
kan dette være problemet?
Jep - Der er fejlen. Du må ha' fat i lappegrejet :-)
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: brændstof tilførsel???

Indlæg af Holst »

Hvis du ikke lige kan finde en ny vakuumslange men gerne vil ud at køre, kan du gøre følgende. Dækslet hvor slangen sidder på er skruet fast - skru dette af og du finder en fjeder og en membran. Du tager fjederen og lægger om på den anden side af membranen og samler det hele igen - OG vupti nu behøver du ikke slangen mere, da fjederen sørger for at membranen er åben hele tiden.

Har selv lavet dette på den transalp tank jeg kører med, og det fungerer rigtig fint uden vakuumslangen.

God arbejdslyst.. :-D
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: brændstof tilførsel???

Indlæg af stig »

Holst skrev:Hvis du ikke lige kan finde en ny vakuumslange men gerne vil ud at køre, kan du gøre følgende. Dækslet hvor slangen sidder på er skruet fast - skru dette af og du finder en fjeder og en membran. Du tager fjederen og lægger om på den anden side af membranen og samler det hele igen - OG vupti nu behøver du ikke slangen mere, da fjederen sørger for at membranen er åben hele tiden.

Har selv lavet dette på den transalp tank jeg kører med, og det fungerer rigtig fint uden vakuumslangen.

God arbejdslyst.. :-D
Det har bare den ulempe at benzin hanen ikke lukker automatisk når motoren ikke køre.
Men så kan man jo bare selv lukke fra benzin hanen når man kommer hjem
brotoften

Re: brændstof tilførsel???

Indlæg af brotoften »

Jeg er nu kørende igen.
tak for hjælpen...
Besvar