Africa Twin " Letfod"

Spørgsmål eller tips.
Andreas

Africa Twin " Letfod"

Indlæg af Andreas »

Jeg har længe haft et ønske om en lettere cykel til terræn, men har ikke kunnet få mig selv til at sælge min AT :roll: ... I de fem år jeg har haft den har den aldrig slået en forkert prut, så i stedet for at sælge den og købe en encylindret knoldhopper, har jeg sat den på slankekur... :-P

Stage 1: Transalp tank, sæde og sideplast, CRF450 forskærm og Koso speedometer dobbelte forlygter, aluminiumsafdækninger til kølerne, cross bagskærm, lettere potte og slanket ledningsnet, lidt ligesom Holsts fede AT fra dagens udgave af julekalenderen ;-)

Stage 2 : WP eller Marzocchi usd forgaffel og wilbers eller øhlins bagdæmper.

Far Out Stage: bytte rundt på luftfilter og tank 8-)

Da jeg er knapklovn går der lige lidt inden der kommer billeder :roll:
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 511
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af John Sigh »

Hej Andreas.
Masser af billeder af ombygningen vil være fedt :ok:
Hvh John Sigh
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Andreas

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af Andreas »

Så blev alt det overflødige pillet af... troede jeg.... fik kigget på luftfilteret og hele systemet, da jeg rodede med ledningsnettet, resultat : bytter rundt på tank og luftfilter samtidig med alt det andet... :-D
Vedhæftede filer
IMG_369979858705107.jpeg
IMG_369979858705107.jpeg (78.59 KiB) Vist 16142 gange
Senest rettet af Andreas 12. dec 2014, 06:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af Bernt »

Har du overvejet at tage luftfiltre kassen hel af og sætte KN filtre direkte på kaboratorene?
Jeg har set andre på nettet gøre det og det skaber virkelig meget plads + mindre vægt.
Jeg går selv i disse tanker, men ved ikke lige hvor meget der skal tages af min TA for at det kan lade sig gøre, den skal jo også stilles lidt med de nye filtre og det har jeg ikke prøvet før selv.
Eventyret venter bag næste sving :-)
Andreas

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af Andreas »

Luftfilter og rør forsvinder, der kommer en ny luftfilterkasse direkte ovenpå, og brændstoftanken skal under sædet.
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af Bernt »

Det lyder spændene, vil du sætter lidt billeder på specifik på det her med luftfiltret?
på forhånd tak
Mvh Bernt
Eventyret venter bag næste sving :-)
Andreas

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af Andreas »

Lidt Juleklip ;-)



Hvorfor kan jeg ikke uploade billeder?

Sorry, the board attachment quota has been reached.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af Nikolajsen »

Fordi du har opbrugt din personlige kvota af plads :shock:
Læg billederne et andet sted. Picasa eller andet.
Der er vist noget med at du kan lægge dem ind i dit galleri, her på siden. Det indgår vist ikke på den kvota. Men ved ikke nøjagtigt hvordan det hænger sammen. :?:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Andreas

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af Andreas »

Hmm, forstår heller ikke at min kvote skulle være opbrugt....

Nå, men ledningsnettet er trimmet, tankmåleren incl ledninger fjernet, ledningerne er kortet op og ledningsnettet til koso instrumentet loddet på, sikringsboksen flyttet ned bag/over højre køler. Mellem jul og nytår henter jeg tank og sæde fra en TA, så kan jeg begynde at samle igen.
indtil videre har jeg udskudt at flytte tanken ned i stellet, vil hellere koncentrere mig om affjedring. Jeg har købt en helt ny Marzocchi Magnum 50 forgaffel, så bagenden skal løftes tilsvarende. Starter med at renovere bagdæmper og skifte fjederen ud.

Er drr nogen der har erfaring med at hæve bagtil. Hvilke dele ændrer/skifter man?
TEriksen

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af TEriksen »

Der ligger en vejledning til visning af billeder i din tråd her: viewtopic.php?f=12&t=2616

/Thomas
Andreas

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af Andreas »

Transalp delene er monteret, dobbelt forlygte ligger klar, led blinklys og baglygte er indkøbt, nu mangler jeg kun den nye forgaffel, så kan fronten bygges færdig ;-)
Andreas

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af Andreas »

Tak for linket Thomas, jeg har indtil videre ingen link til mine billeder, men det kommer på et eller andet tidspunkt :-)
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af Holst »

...og her er så lidt billeder af Andreas' projekt - lovede ham at lægge dem op.... :-D

Ledningsnet før:
Billede

Billede

Ledningsnet under ombygning:
Billede

Billede

Færdig med ledningsnet og nyt KOSO instrument:
Billede

Og nu med TA-stumper løst monteret:
Billede
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
TEriksen

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af TEriksen »

Har set at der er nogle der har skåret siderne af bundskjoldet. Det kunne også se ret fedt ud.

/Thomas
Andreas

Re: Africa Twin " Letfod"

Indlæg af Andreas »

Et eller andet skal der i hvert fald ske med det badekar... 8-)
Besvar