Smøring/smørenipler

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Smøring/smørenipler

Indlæg af Palle »

Jeg har lige modtaget en ny-indkøbt fedtpistol fra LOUIS...
Da jeg tænkte at ATèren nok ikke ville tage skade af lidt fedt på de "rigtige steder" ;-)

Så var det at jeg lige tænkte på om der er foreskrifter/tegninger om hvor og evt. hvor mange nipler der er på en AT fra 92 ?
For at foregribe eventuelle "friske svar" om at jeg bare kan lægge mig ud på gulvet i skuret,med røven mod Mekka. :!:
Kunne jeg jo også bare lige smide spørgsmålet ud i vores forum ;-)

Der er jo langt ned for en mand i min alder ! :lol: ... og jeg skal jo også op igen ;-)

Sæt nu der slet er nogen smørenipler ... ha-ha :snydt:
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Smøring/smørenipler

Indlæg af Nikolajsen »

Palle skrev:Sæt nu der slet er nogen smørenipler ... ha-ha :snydt:
Det tror jeg faktisk ikke der er.
Men mon ikke der er en mere AT kyndig der snart "melder ind".
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Smøring/smørenipler

Indlæg af M@X »

Jeg har i forbindelse med en forestående Islandstur, adskilt og smurt bagsvinger og linksystem. Støtteben og forgaffel har været adskilt og fået nyt fedt. Jeg er endnu ikke stødt på en eneste smørenippel. Jeg har en AT rd04 fra 92. Jeg har ingen anelse om andre modeller/årgange har smørenipler.
--
mvh M@X
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Smøring/smørenipler

Indlæg af Palle »

He he ....samme årgang som min.
Jeg skulle måske bare konstatere at jeg har en fedtsprøjte,som jeg ikke skal bruge :lol:
Kunne være man skulle satse på at bage vaniliekranse til jul ?? :lol:

Tak for input venner :beer:
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Smøring/smørenipler

Indlæg af Bønne »

I har fuldstændig ret, der er ikke én eneste smørenippel på en 750 XRV´er :roll:

650´eren har en i hver side af svinggaffelen, men den er "sparet væk" på 750´eren. Men som M@X har gjort er det en
rigtig god ide at skille det ad og smøre det en gang imellem, da det jo sidder rimelig udsat. Der sidder i alt 12 lejer i
hele systemet og med bøsninger og pakdåser koster det sammenlagt spidsen af en jetjager at skifte det :!:

Noget tyder også på at det efterhånden er ved at blive svært at finde alle delene, så det er om at holde det man har
i orden :!:

Og når man så har det skilt ad, kan man jo med fordel bore nogle smørenipler i som jeg selv
gjorde da jeg byggede min (så får du også brug for din nyindkøbte fedtsprøjte :lol: ):

Billede

Ved samme lejlighed borede jeg også en i rørstykket hvor bremsepedalen går igennem samt i centralstøttebenet.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Smøring/smørenipler

Indlæg af Palle »

Ser godt ud !!
Det gør det jo noget nemmere..... og billigere på den lange bane ;-)
Chrome won`t get you home..
Besvar