CDI - MS8 vs. MM9

Spørgsmål eller tips.
Besvar
eatit

CDI - MS8 vs. MM9

Indlæg af eatit »

Jeg har, som så mange andre, problemer med en CDI boks på min nyerhvervet Transalp fra '87. Jeg har købt to nye cdi'er men da de kom var det ms8 versionen og ikke mm9 som jeg bestilte. Så vidt jeg kunne se skulle det ikke være noget problem så jeg skiftede dem men så vil cyklen ikke starte. Startermotoren kører men der kommer ingen tænding. Hvis jeg sætter de gamle i starter den uden problemer, og hvis jeg tager en af de gamle og en af de nye sker der heller ingen ting. Min er som sagt fra '87 så der er ingen kontakt ved støttebenet og den var i neutral da jeg prøvede at starte den - ikke at det nødvendigvis gør nogen forskel.
Er der nogen som Har erfaret liggende som evt. Kan give mig et praj om problemet?
eller nogen som kan be- eller afkræfte at man kan bruge MS8 CDI'en på en transalp fra '87 eller '88, som jo er 'født' med MM9.

Hilsen Rasmus
Ankerj

Re: CDI - MS8 vs. MM9

Indlæg af Ankerj »

Hej Rasmus
Har du stadig de to ms8-cdibokse liggende? Hvis du har løst dit problem og du har dem endnu er jeg meget interesseret, fordi den ene boks er lige stået af på min TA og det er netop ms8-udgaven der er brug for.
Mvh Anker
Besvar