nye kædehjul

Spørgsmål eller tips.
Besvar
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

nye kædehjul

Indlæg af ktopp »

Har lige skiftet kædehjul bagpå. Det havde ellers kun kørt 8.000 , hvoraf de 2000 km. var med for stram kæde.... begynderfejl. Opdagede fejlen i Kiruna efter 1800 km. gennem Sverige på min Lofotentur med Thorsen. Jeg troede først det var en ubehagelighed fra gearkassen, men efterfølgende fandt vi ud af at den havde ædt en del af det bagerste tandhjul. Løsere kæde og godt med smøring gjorde at resten turen var reddet (pyh ha...)
Kan det forøvrigt passe at det foreste kædehjul skal være "lidt slasket" på motorakslen, når låse-anortningen er skruet fast ??
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (6.68 KiB) Vist 6552 gange
image.jpg
image.jpg (8.19 KiB) Vist 6552 gange
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Tidligere_medlem_1

Re: nye kædehjul

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Mit forreste kædehjul har nu også altid siddet og slasket lidt. Jeg har købt en ny låseplade, den kommer på ved næste skift. Min har kørt 103.450 km. Jeg har aldrig købt originalt kædehjul til for, det er måske derfor det ikke går så stramt.

Det kan undre mig, hvis ikke du har smadret kæden.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: nye kædehjul

Indlæg af Nikolajsen »

Lykkedal skrev:Det kan undre mig, hvis ikke du har smadret kæden.
os' mig...
Og jeg vil vove den påstand, at det nye kædehjul hurtigt kommer til at ligne det gamle :shock: . Da kæden i teorien kun trækker på en tand af gangen, indtil kædehjulet passet til kæden.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: nye kædehjul

Indlæg af Palle »

jeg må med forsigtighed sige at "i min verden" ville jeg også skifte hele molevitten,når jeg kom ud for sådan en "forskrækkelse" ;-)
Også for at vide at det hele er nyt,og kan slides samtidigt...
Men jeg går måske også både med livrem OG seler... ;-)

Godt du nåede helt hjem :beer:
Chrome won`t get you home..
Besvar