Nye hjul til Africaneren.

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Nye hjul til Africaneren.

Indlæg af Bønne »

Så fik jeg sgu lige bygget mig et par nye hjul til vintercyklen :!:

Billede

Jeg købte engang et ekstra sæt hjul hvor fælgene ikke var bedre end dem jeg kører med:

Billede

Planen var så at skifte fælgene ud med nogle Excel fælge, samt rustfrie eger på et tidspunkt, det tidspunkt blev så nu :lol:

Nu håber jeg så bare at de ny fælge er mere modstandsdygtige, specielt over for vinterføre, end de originale, men det vil tiden vise.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Nye hjul til Africaneren.

Indlæg af Tinning »

det ser fantastisk ud
hvad står sådan en omgang i
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Nye hjul til Africaneren.

Indlæg af Bønne »

Jeg gav godt 4 kilo for fælge og eger og så har jeg bygget dem selv. Jeg købte dem fra Touratech
ved Jens Winther i Roskilde, jeg bestilte dem da de havde åbent hus, der fik jeg så 5% rabat (det var
alt hvad han kunne give på Touratech dele).
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Nye hjul til Africaneren.

Indlæg af Tinning »

det lyder ikke så galt tror jeg selv skal tage turen på et tidspunkt

mvh Tinning
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Nye hjul til Africaneren.

Indlæg af Bønne »

Og så var der også lige det her hjul :lol: .
Det skal bruges til om vinteren hvis jeg skal til vintertræf i udlandet med sidevogn. Egerfælgene er ikke så glade for de sideverts bevægelser en sidevognscykel frembringer, specielt ikke baghjulet, det kan Comstar eller støbte hjul bedre holde til. Planen er så at montere det med et Pirelli MT21 med pigge, men det skal fortrinsvis bruges på langturer/udlandsturer med oppakning (ekstra vægt).

Billede

Billede

Billede

At det er monteret nu er for at teste at alt fungerer som det skal. I øvrigt er det et hjul fra en CB 1100 Super Bold´or der er tilpasset Kamelen. Utroligt nok passede tandhjulet både i centerhul og bolthuller, men vi (min maskinarbejder og jeg), måtte konstruere en adapter til bremseskiven og lave nogle andre sidebøsninger for at justerer hjulet ind, samt et par andre småjusteringer.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Nye hjul til Africaneren.

Indlæg af Bernt »

Det ser spændene ud, jeg har tidligere set på nettet at der bliver brugt heltstøbte fælge til både ombygning af AT og TA, ved du eller andre herinde om der er nogle Honda modeller hvor fælgene kan flyttes direkte over på en AT eller TA (jeg har selv TA PD10 1997).
Dem jeg har set har mest brugt fælge fra CBR600. Jeg har selv et skævt bagfælge på min og skal her i vinter se om det kan rettes op eller der skal noget andet til. Da jeg hovedetsaligt køre vej så kunne det måske være interressant at skifte til støbte fælge både foran og bagpå med tiden.

Har I nogle erfaringer jeg kan drage nytte af.

Mvh Bernth
Eventyret venter bag næste sving :-)
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Nye hjul til Africaneren.

Indlæg af Bønne »

Ja, nu har jeg så kørt et stykke tid med ComStar-hjulet og det fungerer perfekt. Så nu
har jeg i stedet monteret mine Excel-hjul, med nye Heidenau K60 M+S, så er den klar
til vinteren, i hvert fald hvad dét angår:

Billede
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar