Justering af ventiler og kaburator

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Justering af ventiler og kaburator

Indlæg af Søren Dahl »

Var inde og få finjusteret alpen. Kører bare som en drøm nu - og har fået markant bedre træk. Kan kun varmt anbefale at få finjusteret cyklen. Kan man ikke (som jeg) selv justere den, så få det gjort. Det hjælper altså mere end man lige skulle tro. Jeg er i hvert fald blevet MEGET posiktivt overrasket. Jeg fik det gjort hos Harrys Motorservice i Randers. En som er særlig god til at skrue i alpen er en som hedder Espen - han kan sit kram.

Det er også ca. 35K siden jeg sidst fik det gjort - skal i følge håndbogen gøres for hver 12K - men er slet ikke nødvendigt, men når den så har kørt så langt over justeringe intervallet, kan man også VIRKELIG mærke en forskel - tro mig.

Jeg glæder mig enormt meget til at vi får lidt varmere temperaturer, kørte også ca. 70 km i dag - men hold da op det er koldt og barsk på denne årstid - er nu federe når visiret ikke helt tiden dugger til og man ikke skal passe på glatte veje. Bare vi lige fik en temperatur stigning på 5 grader - det ville gøre underværker for køreglæden, som jo i forvejen er stor.

MVH Søren
Besvar