Varadero VA7 - (for) korte bremseslanger?
: 28. okt 2015, 17:01
Efter skift til koniske kronrørslejer og ny olie i gaflerne skulle dyret samles. Som noget af det første skruede jeg beslagene med bremseslangerne fast til gaffelbroen med de to bolte i de dertil indrettede gevind i broen. Der skulle ikke være noget at tage fejl af, mener jeg. Det vil jeg gerne have bekræftet, for når jeg drejer styret til fuldt udslag, synes bremseslangerne at være så korte, at de belastes ud over det fornuftige, lige som det påvirker styringen. En ven og ingeniør, som selv har kørt mc. og arbejder en del sammen med Trafik- og Byggestyrelsen (tidl. Færdselsstyrelsen) netop om køretøjers sikkerhed, har kigget på sagerne og mener umiddelbart, at slangerne påvirker styringen så meget, at han er i tvivl, om den ville kunne godkendes.
Jeg har instrueret og filmet et par kortfilm til behagelig (og kedelig) underholdning.
Spørgsmål: Har jeg samlet noget forkert? Hvis det er tilfældet, vil jeg straks holde op med at snedkerere på mine mc.er. Kender nogen til det? Det er som tidligere skrevet en XL1000 VA7 med ABS og et hav af bremseslanger på grund af de fine dual-brakes. Jeg har haft den fra ny, og den har lige rundet de 24.000 km.
https://youtu.be/MJY1xfBX5L0
https://youtu.be/B6KtY4Wliyo
Hjælp!
mogens
Jeg har instrueret og filmet et par kortfilm til behagelig (og kedelig) underholdning.
Spørgsmål: Har jeg samlet noget forkert? Hvis det er tilfældet, vil jeg straks holde op med at snedkerere på mine mc.er. Kender nogen til det? Det er som tidligere skrevet en XL1000 VA7 med ABS og et hav af bremseslanger på grund af de fine dual-brakes. Jeg har haft den fra ny, og den har lige rundet de 24.000 km.
https://youtu.be/MJY1xfBX5L0
https://youtu.be/B6KtY4Wliyo
Hjælp!
mogens