Tripmaster taber data.

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Tripmaster taber data.

Indlæg af M@X »

Min RD04 er udstyret med den originale Tripmaster.

Den har fungeret upåklageligt indtil i sensommeren.

Nu er den begyndt at nulstille sig selv mellem hver køretur. Det vil sige at har den stået natten over og jeg sætter tænding på, så skal jeg indstille klokken og -trip igen. Den virker som den skal og husker det indtastede resten af dagen, men i morgen er alt væk igen.

Og nu til spørgsmåler: er der en elektronik nørd der kan svare på om fejlen kan skyldes at et batteri på printpladen som har til formål at levere strøm til hukommelsen, ikke længere har spænding nok ???????

og hvis det er tilfældet, kan man skifte dette batteri og eller kondensator selv ???


PS: jeg HAR allerede monteret den lille modstand der gør at jeg har fået km/t visning i displayet.
--
mvh M@X
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Tripmaster taber data.

Indlæg af Palle »

Hej Max
Jeg har faktisk haft samme problem på min AT...
i mit tilfælde viste løsningen sig at være såre simpel...jeg er næsten flov ved at fortælle hvad der var galt :oops:
Det viste sig at stelforbindelsen på mit batteri sad lidt løst og nok blev "rystet løs" når den blev svunget op på centralstøttefoden
hver aften når den blev sat i skuret.. :idea:
I den efterfølgende tid efter at jeg "strammede op", har jeg INGEN problemer haft 8-)

Lad det hermed ikke være sagt at det også er tilfældet i din situation , men det er da værd at undersøge ...

Håber at du finder årsagen,hvad det end måtte være :beer:
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Tripmaster taber data.

Indlæg af M@X »

Hej Palle.
Det har jeg selv tænkt på, men da jeg i sommers havde en del bøvl med et dårligt laderelæ, byttede jeg batteri to gange om dagen...........så jeg har fået masser af øvelse i at spænde pol skruerne.

Men et godt bud :-D

Andre? Kom frisk :beer:
--
mvh M@X
Besvar