Forgaffelolie

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Sebschou

Forgaffelolie

Indlæg af Sebschou »

Africa twin årg 95.
Har netop indkøbt ohlins bagdæmper/forfjedre i et sæt,der medfølger Forgaffelolie 1L viskositet 20, jeg har læst mig til at der skal bruges 0,648 L pr gaffelben, så skal ud og købe mere, er blevet i tvivl om hvilken viskositet jeg skal bruge, hvad kan anbefales.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Forgaffelolie

Indlæg af Nikolajsen »

Det kommer jo an på, hvor meget man vil have at den dæmper (hvor hurtigt den fjedre tilbage)
Olien sørger nemlig for retur dæmpningen.
Jeg har aldrig været over en 10 olie i mine forgafler.
Den skal jo være klar til den næste stød, så ikke den bare bliver hårdere og hårdere, for hvert stød ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Forgaffelolie

Indlæg af jernhenrik »

Hvis der følger en 20 olie med fra ohlin, er det nok den du skal bruge. Jeg kan forstille mig ohlin fjedrene er hurtigere/stærkere og derfor kræver en tykkere olie. Og jeg er ret sikker på at ohlin ved hvad de har med at gøre.
Rigtig god fornøjelse med den nye "undervogn".
Hilsen
Jernhenrik
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Forgaffelolie

Indlæg af Bønne »

Jeg er enig med jernhenrik, men det kan undre lidt at når det er købt som sæt til AT´en, at der så ikke er olie nok med.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Sebschou

Re: Forgaffelolie

Indlæg af Sebschou »

Svaret på hvorfor der ikke var olie nok til en At var, at 1 L var en standard mænge de medsendte, de kender ikke de specifikke oliemængder på den enkelte MC. Så er mit spørgsmål skal det være en ohlins olie jeg supplere op med eller kan jeg bruge en 20 olie af andet mærke, men med samme værdier?
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Forgaffelolie

Indlæg af Nikolajsen »

Det er fint nok med en tilsvarende olie, af et andet mærke.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar