nyt batteri til trans alp

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
fruolsen
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13. jul 2015, 08:21
Geografisk sted: Vendsyssel

nyt batteri til trans alp

Indlæg af fruolsen »

Hej i forum

jeg skal have nyt batteri, hvad er det bedste køb - er et fra bilteam godt nok? hører gerne jeres mening om dette :-D

vh fruolsen
hilsen fru olsen
Hondaxl650v
Suzuki Inazuma 250

Er du glad? Ja - Fint, Nej - kan du gøre noget ved det?
Ja - så gør det og bliv glad, Nej - så vær glad alligevel
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: nyt batteri til trans alp

Indlæg af ktopp »

Jeg købte et vedligeholdelsesfrit batteri ved Biltema for 2 år siden. Det virker fortrindeligt. Husk den rigtige størrelse, så det passer ned i batterikassen.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: nyt batteri til trans alp

Indlæg af Palle »

Jeg er helt enig med at BILTEMA`s batterier er helt ok,og ja vær meget nøjagtig med at måle så størrelsen passer.
For ikke at lave den samme fejl som jeg og min "køre-buddy" lavede i Sverige,er det også godt at tjekke at polerne ikke er placeret "omvendt" af dem på dit gamle batteri :idea:
Det vi købte var et af de "omvendte" :-(
Men heldigvis kunne kablerne liiiige akkurat nå :shock:
måske var vi blot uheldige :?:

Men værd at have in mente !! ;-)
Jeg har selv kørt med Biltemas gel-batteri på min AT de sidste 3år og har INGEN problemer med det...
Tværtimod er jeg yderst imponeret over hvor godt det holder strøm,og virker perfekt :ok:
Jeg har lige sat det til opladning efter at det har stået i et koldt skur i 3 måneder..
10 minutter..og så var det fuldt opladt igen :-D
Så efter min mening er der ingen grund til at vælge noget dyrere og dem jeg kender der har omtalte batterier er 100% tilfredse :ok:
Men selvfølgelig kan du sagtens få lov til at betale 3 gange så meget for et batteri der ikke står "BILTEMA" på ;-)
Men du kunne jo også bruge de penge på noget andet,kunne jeg forestille mig 8-)
Senest rettet af Palle 17. mar 2016, 19:51, rettet i alt 1 gang.
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: nyt batteri til trans alp

Indlæg af M@X »

Jebs, kører med Biltema gel batterier på alle mine MC

Fungerer fint.
--
mvh M@X
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: nyt batteri til trans alp

Indlæg af Bønne »

Hej fruolsen.

Nu skriver du: hvad er det bedste køb - er et fra biltema godt nok? Vil du have det bedste, eller bare et der er godt nok :lol:

Jeg har ikke selv nogen erfaring med Biltemas batterier, men på det svenske XL-Forum har jeg læst om en del der har købt dem, både til TransAlp og Varadero. Ca. halvdelen fungerer fint, nogle enkelte virker slet ikke og resten får dem byttet inden for kort tid, nogle af dem op til flere gange.

(Det er i øvrigt på det forum jeg har lært hvad svenskerlogik er; de køber den samme billige ting igen og igen... for til sidst at købe den dyre, den vi andre købte først, og så mener de stadig de har sparet, for de købte jo billigt alle de første gange... :lol: ).

Selv sværger jeg til Yuasa batterier, dem som Honda´erne er født med, dem har jeg brugt i mange år og aldrig haft problemer med. Jeg har lige købt nyt til Varaderoen, det gamle døde da jeg satte cyklen ind for vinteren, men det har også siddet på fra ny i 2009 og har kørt 116000 km, så det er :ok:

I Danmark kostede det 1523 kr :roll: , men jeg fandt det på e-bay til små 900 kr inkl. forsendelse og med e-bay garanti hos et tysk firma der hedder myMoto, jeg skulle bare selv hælde syre på det (medfølger, meget nemt), og starte det op (kræver at man har en lader), bare følg manualen.
De har også til din: http://www.ebay.de/itm/Batterie-YUASA-Y ... Sw5ZBWH78N, det er det der passer til den, så der skal du ikke hen og måle og checke poler :lol: .

Apropos lader, så er det en god ide at sætte en vedligeholdelseslader på batteriet hen over vinteren (det gætter jeg på du ikke har haft, når batteriet er dødt nu her til foråret), det er med til at holde batteriet i god stand og forlænger levetiden betydeligt i forhold til at lade det passe sig selv. Medmindre man sætter batteriet i fryseren (kræver at det er fuldt opladet), her kan det godt stå hele vinteren, da der ved -18 gr. praktisk taget ingen afladning er (det er afladningen der ødelægger batteriet, jo varmere, jo mere afladning).
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
fruolsen
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13. jul 2015, 08:21
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: nyt batteri til trans alp

Indlæg af fruolsen »

Mange tak for jeres input :ok:
Bønne :-D super service med link :ok: :ok: - men det havde jeg slet ikke mod på - sku også ha nyt på inden jeg skal ned til påskelørdagstur hos MC eventyristen :-D

Bilteams batteri var 1 mm for langt , så enden på det blev at jeg i dag monterede et YTZ 12S fra Thansen :shock:
hilsen fru olsen
Hondaxl650v
Suzuki Inazuma 250

Er du glad? Ja - Fint, Nej - kan du gøre noget ved det?
Ja - så gør det og bliv glad, Nej - så vær glad alligevel
Besvar