Skifte pakninger i forgaffel

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Crux

Skifte pakninger i forgaffel

Indlæg af Crux »

Hej Alle

Jeg går og overvejer at sætte nogle Ricor ( se link nederst) ventiler i min forgaffel, i den forbindelse vil jeg skifte pakninger i min forgaffel samtidig (trods den ikke har kørt lang) da disse jo er samme alder som cyklen 1998 og når jeg nu alligevel skal have "benene på bordet"

Er der nogle erfaringer med dette her i klubben, hvor meget skal jeg skifte (pakdåser, støv pakning, o-ringe, osv).

Jeg gider ikke have fat på det to gange hvis det viser sig at pakningerne er lige på kanten til at blive hårde eller møre.

Er der nogen fra klubben der har erfaringer med Rico ventilen ? Det giver jo meget god mening at styre dæmpningen i stedet for at putte en strammere (progressiv) feder i forgaflen (ved godt med ekstra load).

Med venlig hilsen

Tom


Reference: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/e ... -mod-52521
Link til Ricor: https://store.ricorshocks.com
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Skifte pakninger i forgaffel

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg har aldrig haft en AT forgaffel skilt ad, men jeg kan ikke forestille mig at den er forskellig fra så mange andre.
Så jeg vil sige at du skal bruge simmerringe og støvringe (skraber), og ikke andet.
Rens evt. gammel snavs/slam ud....og kontroller nøje gaffelbene for skader (de indvendige)
Og kontroller bælgene for revner.

Kender ikke de nævnte ventiler.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
avs

Re: Skifte pakninger i forgaffel

Indlæg af avs »

Hej.
Vær opmærksom på den dyre forsendelse ;-)
Jeg har overvejet samme "upgrade" til min Transalp, men må sige at jeg har lagt ideen lidt på hylden igen, eftersom de tager 125 dollars for forsendelsen, så man ender med at skulle betale 305 dollars (ca. 2030 kr). En idé kunne være at skrive en email for at høre om de kunne gøre forsendelsen billigere, eller evt at være flere på én ordre og så dele fragten :-)

Mvh
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Skifte pakninger i forgaffel

Indlæg af jernhenrik »

Og hvis den bliver taget i tolden, kommer der både told og moms + gebyr for toldbehandling. (hvis ting er afsendt uden for EU og koster mere end 10EUR eller er omkring).
Men du kan jo være heldig.
Hilsen
Jernhenrik
Crux

Re: Skifte pakninger i forgaffel

Indlæg af Crux »

Hej med jer igen
Jeg har skrevet til dem om de evt. havde en forhandler i eu eller dk, netop med henblik på trold og skvat.

Hvis ikke de har et alternativ, er jeg meget med på at tage nogle stykker hjem, og dele udgiften til forsendelse (måske smækket over fingererne også).

Men I får yderligere info, når brevduen er landet her på fyn.

Mvh
Tom
Besvar