Transalp XL650V - knastakselkædestrammer
: 27. mar 2016, 20:30
Hej!
Jeg har skidt i nælderne i dag...
Jeg er ved at gøre min Transalp XL650V forårsren, og blev i dag lidt irriteret over at der er så mange bolte på motoren der er anløben af ir og lidt rust, så jeg tog nogle af dem af for at gøre dem rene. Kun nogle få af gangen, så jeg bevarede overblikket over hvor de hørte til.
I min iver fjernede jeg også to bolte på den forreste cylinder, og da jeg fjernede den sidste kunne jeg godt mærke at det skulle jeg ikke have gjort, for det er dem (har jeg nu fundet ud af), der holder knastakselkædestrammeren inde i motoren.
Her er et billede der viser placeringen:
http://bit.ly/1UnekRh
Jeg har været ved at bladre i min Haynes reparationsmanual for at få overblik over hvor omfattende det er at fixe igen, men det synes jeg ikke jeg får et klart billede af.
Jeg vil derfor høre, om der er en derude der har været i gang med en lignende reparation?
Det ser ud til på Haynes at man kan gøre det mens motoren sidder på rammen. Jeg er selvfølgelig nervøs for at jeg kommer til at lave fejl undervejs som ødelægger timingen og gør at jeg får smadret stempler og ventiler.
Måske er det bare bedst at jeg kører den hen til MC-mekanikeren og får ham til at fixe det?
Æv...
Venlig hilsen,
Carsten
Jeg har skidt i nælderne i dag...
Jeg er ved at gøre min Transalp XL650V forårsren, og blev i dag lidt irriteret over at der er så mange bolte på motoren der er anløben af ir og lidt rust, så jeg tog nogle af dem af for at gøre dem rene. Kun nogle få af gangen, så jeg bevarede overblikket over hvor de hørte til.
I min iver fjernede jeg også to bolte på den forreste cylinder, og da jeg fjernede den sidste kunne jeg godt mærke at det skulle jeg ikke have gjort, for det er dem (har jeg nu fundet ud af), der holder knastakselkædestrammeren inde i motoren.
Her er et billede der viser placeringen:
http://bit.ly/1UnekRh
Jeg har været ved at bladre i min Haynes reparationsmanual for at få overblik over hvor omfattende det er at fixe igen, men det synes jeg ikke jeg får et klart billede af.
Jeg vil derfor høre, om der er en derude der har været i gang med en lignende reparation?
Det ser ud til på Haynes at man kan gøre det mens motoren sidder på rammen. Jeg er selvfølgelig nervøs for at jeg kommer til at lave fejl undervejs som ødelægger timingen og gør at jeg får smadret stempler og ventiler.
Måske er det bare bedst at jeg kører den hen til MC-mekanikeren og får ham til at fixe det?
Æv...
Venlig hilsen,
Carsten