termostat XL 600 V årgang. 93

Spørgsmål eller tips.
Besvar
poulst

termostat XL 600 V årgang. 93

Indlæg af poulst »

Hej er der nogen der ved om det er muligt at købe en uoriginal termostat til Alpen, og hvor?
Tidligere_medlem_1

Re: termostat XL 600 V årgang. 93

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Velkommen til, poulst.

Næh. Men, hvorfor uoriginal? (tror ikke det findes, men har ikke søgt)
Og, hvad er problemet?
poulst

Re: termostat XL 600 V årgang. 93

Indlæg af poulst »

Jeg syntes en original er meget dyr og den ligne en som man bruge på en bil, den der sidder i min Trans Alp er i stykker, den stå åben hele tiden så motoren ikke blive varm
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: termostat XL 600 V årgang. 93

Indlæg af jernhenrik »

Har du tjekket den eller er det fordi nålen ikke stiger. Det er vist normalt at temperatur ikke stiger særlig meget ved almindelig kørsel.
Hilsen
Jernhenrik
poulst

Re: termostat XL 600 V årgang. 93

Indlæg af poulst »

Nålen bevæger sig ikke ved almindelig kørsel. Efter 120 km motorvej med 130-140 kom den lige op i feltet 1-2 mm ind i feltet, ellers rører den sig ikke
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: termostat XL 600 V årgang. 93

Indlæg af JP »

Hej

Jeg legede lidt med problemet sidste vinter og skiftede termostaten med en biltermostat, men nålen bevæger sig stadig ikke meget, kun hvis der er meget varmt eller den holder stille. Jeg fandt en termostat hos Thansen ( FTK 003 AUDI - FORD - NISSAN 655 28/3 ), dette er teksten på æsken den var i. Jeg tror der på deres hjemmeside stod, at den var til en NISSAN PATROL 2,8L. Termostaten skal lige slibes lidt til, så den kan være i hullet.

Hilsen Jørn
poulst

Re: termostat XL 600 V årgang. 93

Indlæg af poulst »

Hej Jørn jeg vil nok prøve som du finde en hos Tjansen
dengulebaron

Re: termostat XL 600 V årgang. 93

Indlæg af dengulebaron »

poulst skrev:Jeg syntes en original er meget dyr og den ligne en som man bruge på en bil, den der sidder i min Trans Alp er i stykker, den stå åben hele tiden så motoren ikke blive varm
Hej, det troede jeg også at min gjorde, og jeg købte en brugt på EBay. Den virkede ligeså godt/ringe mht. termometernålen. Måske, kan det have noget at gøre med at '93 motoren også er luftkølet. En ting, du skal være sikker på, er om blæseren slår til, hvis den bliver for varm - det er meget mere vigtigt.

Mvh,
Christian
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: termostat XL 600 V årgang. 93

Indlæg af jernhenrik »

Så vidt jeg kan forstå har du ikke tjekket om den rent faktisk virker. Pil termostaten ud. Ned i en gryde med koldt vand. Stil gryden på komfuret og tænd. Hvis jeg husker ret skal termostaten begynde at åbne ved nogen og halvfjerds grader. Er den åben tidligere er der noget galt.
Hilsen
Jernhenrik
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: termostat XL 600 V årgang. 93

Indlæg af stig »

har kan du se hvordan du tjekker termostaten og termon kontakten

https://www.youtube.com/watch?v=pybbWhwOzoI
Stephan Jensen

Re: termostat XL 600 V årgang. 93

Indlæg af Stephan Jensen »

Jeg skiftede selv termostat på min TA600 årgang 1990 for et års tid siden.

Jeg købte min termostat her:
http://www.wemoto.com/bikes/honda/xl_60 ... hermostat/

Det tager jo ca. 1½ krig at komme til termostaten på en TA, så hvorfor bruge yderligere tid, på noget der skal tilpasses. Du risikerer jo blot at skulle bikse med det i flere omgange.

God arbejdslyst i øvrigt :mrgreen: Stephan
poulst

Re: termostat XL 600 V årgang. 93

Indlæg af poulst »

Det der startede denne tråd var et forsøg på at finde en termostat der ikke kostede 400-500 kr. Bedste bud indtil nu er en biltermostat der skal tilpasses.
Besvar