tomgangs skrue flytter sig

Spørgsmål eller tips.
Besvar
HenrikNoppenau

tomgangs skrue flytter sig

Indlæg af HenrikNoppenau »

Hej Hark

Jeg har et lille problem, som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til.
På min AT flytter tomgangs skruen sig af og til. Det er ikke noget stort problem, men det er lidt træls man til tider holder for rødt og så står den alt for højt I tomgang eller kan ikke holde sig selv i gang.
Er der nogle der ved hvad det skyldes?? Eller er det blot en charme ved sådan en gammel maskine

mvh. Henrik Noppenau
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: tomgangs skrue flytter sig

Indlæg af Nikolajsen »

Det kan godt skyldes at nåledysse/nålestyr er slidt.
Eller at den trækker falsk luft ind.
Det kan selvfølgelig også være skruen der flytter sig, der skal formentligt være en fjeder under skruen, for at forhindre dette, måske den er slap.
Luftblandings skruen plejer ikke at kunne flytte sig.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 511
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: tomgangs skrue flytter sig

Indlæg af John Sigh »

Hej Henrik.

Er du sikker på at tomgangs skruen flytter sig ? Det kunne måske også være chokeren som "hænger" Har selv haft det problem på min gamle Transalp.
Chokerne var helt iret/rusten en grundig rengøring afhjalp problemet.

Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
HenrikNoppenau

Re: tomgangs skrue flytter sig

Indlæg af HenrikNoppenau »

skal ikke kunne sige med nåledysen, om den trænger til udskiftning. Købte den sent på sæsonen sidste år, så har ikke rendt hele maskineriet efter endnu.
Men tror ikke det er chokeren, da den fint tager choker af og på uden problemer. Dermed ikke sagt at chokeren ikke godt kunne trænge til lidt smørelse :)
Problemet sker oftes på ture på 100-150km eller ved motorvejskørsel hvor man køre lidt stærkere, så tænkte om vibrationer kunne være årsagen.

mvh.
Besvar