Standard eger på AT, hvilket matriale?

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Leiberg

Standard eger på AT, hvilket matriale?

Indlæg af Leiberg »

Hej folkens!

Hvilke type eger sidder standard på min 93'er RD07? De er godt triste at se på, så vil gerne prøve at pudse dem op igen, hvis det overhovedet er muligt?! :-? Og hvis det er, hvad ville i så bruge til at gøre det med?
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Standard eger på AT, hvilket matriale?

Indlæg af Palle »

He-he... jeg tror jeg ville bruge ... "patina" ... det er nemmest at holde 8-)

men den utrolig tålmodige kan altid bruge ståluld,autosol og en masse knofedt ...
Men der er eddermanemig mange eger i sådan et hjul... og et hjul har som bekendt to sider...

Men god fornøjelse med projektet :beer:

Jeg må indrømme at jeg også overvejede det en gang... men motivationen slap op !! ;-)

Og i øvrigt ...velkommen Leiberg.... og tillykke med den fine bike :ok:
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Standard eger på AT, hvilket matriale?

Indlæg af Nikolajsen »

De plejer vist at være overfladebehandlet stål. (forkromet/forniklet)
Og så er Autosol ganske godt.....MEN de er meget tænkeligt ikke til at redde, bremsestøv, det danske vejr, og evt. salt (og andre ubehageligheder fra vejen) ødelægger overfladen.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Standard eger på AT, hvilket matriale?

Indlæg af yaknudsen »

Man kan måske overveje helt at udskifte egerne med spritnye rustfrie:
http://ruggedroads.co.uk/Stainless-Stee ... tandard-Ri

Hvis fælgene også har set bedre tider kan man købe fælg og eger i sæt der overgår originalen i styrke og holdbarhed:
http://shop.touratech.com/catalogsearch ... ForCache=1

Jeg påstår ikke at det er billige alternativer til at pudse og polere i ugevis, og det er bestemt heller ikke uden udfordringer at 'strikke' et helt hjul korrekt op med nye eger, men uoriginale stumper i en god kvalitet er altså til at købe - hvis man er doven og har pengepungen nogenlunde i orden.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Leiberg

Re: Standard eger på AT, hvilket matriale?

Indlæg af Leiberg »

Palle skrev:He-he... jeg tror jeg ville bruge ... "patina" ... det er nemmest at holde 8-)

men den utrolig tålmodige kan altid bruge ståluld,autosol og en masse knofedt ...
Men der er eddermanemig mange eger i sådan et hjul... og et hjul har som bekendt to sider...

Men god fornøjelse med projektet :beer:

Jeg må indrømme at jeg også overvejede det en gang... men motivationen slap op !! ;-)

Og i øvrigt ...velkommen Leiberg.... og tillykke med den fine bike :ok:
Tak :-D

Jeg lavede en lille test med Brasso.. Det virkede... men... det kommer til at tage mange timer :shock:
Leiberg

Re: Standard eger på AT, hvilket matriale?

Indlæg af Leiberg »

yaknudsen skrev:Man kan måske overveje helt at udskifte egerne med spritnye rustfrie:
http://ruggedroads.co.uk/Stainless-Stee ... tandard-Ri

Hvis fælgene også har set bedre tider kan man købe fælg og eger i sæt der overgår originalen i styrke og holdbarhed:
http://shop.touratech.com/catalogsearch ... ForCache=1

Jeg påstår ikke at det er billige alternativer til at pudse og polere i ugevis, og det er bestemt heller ikke uden udfordringer at 'strikke' et helt hjul korrekt op med nye eger, men uoriginale stumper i en god kvalitet er altså til at købe - hvis man er doven og har pengepungen nogenlunde i orden.
Det var min plan B.. Fælgene er i god stand, men har nogen stenslag her og der.. Så havde overvejet at få den pulverlakeret i sort feks, og så stikke den et sæt nye eger hvis de gamle var for bøvlet at gøre pæne
Besvar