XRV 650 (med R04 motor) - benzinøkonomi

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Svane-Alsing
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. apr 2018, 14:22

XRV 650 (med R04 motor) - benzinøkonomi

Indlæg af Svane-Alsing » 23. jul 2018, 14:01

Hej alle
Jeg har et problem med min at'er: Den kører perfekt, koblingen glider ikke, chokerne er smurte og sidder som de skal, kæden er tilpas strammet (og tilpas løs), bremserne binder ikke - MEN den går stadig kun omkring 14 km/l ved blandet kørsel. Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan kigge på, eller skal jeg bare acceptere, at det er forbruget? Jeg har læst om forskellige R03er, R04er og R07er, der alle kan komme op nær 18 km/l ved stille kørsel (hvilket mit ofte er), og det ville jeg da gerne kunne også.
Pt. reagerer forbruget på ingen måde på kørestilen.

Vil det give mening at skille karburatorerne ad og rense det hele + evt. investere i nye dyser, nåle mm.? Jeg kører med rense-additiv pt. og det gør heller ikke nogen forskel efter 500 km's kørsel.

Så vidt jeg kan se/lugte er benzinslangerne tætte og tanken ligeså.

Mvh Niels

Brugeravatar
Povl
Indlæg: 15
Tilmeldt: 15. jun 2018, 21:45
Geografisk sted: Herlev

Re: XRV 650 (med R04 motor) - benzinøkonomi

Indlæg af Povl » 23. jul 2018, 16:45

Hvilken farve er dine tændrør?
De er den første sladrehank i forhold til fed eller mager blanding i din motor.
Man lever så længe man lærer :)

Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 790
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: XRV 650 (med R04 motor) - benzinøkonomi

Indlæg af yaknudsen » 23. jul 2018, 22:47

Link til tolkning af tændrørsfarve fundet hos Landberg:
https://landberg.dk/taendroerguide
Let øvet arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering verdens absolut eneste - helt og aldeles normale person ;-)

Besvar