Forgaffel

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Nobel
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28. mar 2020, 15:30

Forgaffel

Indlæg af Nobel »

Hej nogen der har forslag til hvorfor min forgaffel er meget blød på min Honda Transalp 650 :-D
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: Forgaffel

Indlæg af Anders Thorsen »

Skift dine forgaffelfjedre ud med prograsive fjedre i stedet og så nyt korrekt oliemægde
Det virker
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Forgaffel

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag Nobel

Ja jeg vil i første omgang trække fjedrene ud og måle dem, selv har jeg en RD11 transalp som er lidt nyere end din, den har jeg kørt knapt 170.000 km. på ja ethundredesyvtitusinde da jeg tjekkede fjedre her i efteråret var det sunket med den bedste vilje 2 mm.
Jeg har gennem tiden kørt en del sammen med Finn Ingemann i Sorø, og spurte hvad han havde af erfaring med de af mange omtalte progressive fjedre, han svarede ingen, Lasse sagde han fyld olie på.
Om der er den helt store forskel på dæmper olie ja det skal jeg ikke udtale mig om men da prisen er ret ens valgte jeg Öhlins olie, ja jeg er nok lidt snobbet, så derfor har jeg allerede en Öhlin dæmper bag på, begge ting er at anbefale.
Altså hvis ikke fjedren er sunket meget, skift olien, og som Andres siger til rette mægte i første om gang. derefter prøv med lidt mere eller mindre.


Med venlig hilsen

Lasse


PS: Nobel hvor er du i verden, jeg kan se du er ret ny her
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Nobel
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28. mar 2020, 15:30

Re: Forgaffel

Indlæg af Nobel »

Tak for de gode svar. Det er fordi jeg har et problem når jeg kører motorvej ,og kommer over 110 km i timen er det lidt som om den bliver meget let i styringen ,har hørt lidt om det kunne være på grund af forgaflen er for blød.er der nogen herinde der har været ude for det samme og hvis hvad gjorde i :-D
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Forgaffel

Indlæg af jernhenrik »

Det er vel ikke fordi du kører med topbox? Når du sætter dig op på motorcyklen skal affjedringen sætte sig ca 1/3. Har du prøvet at pumpe affjedringen op og ned, her skal den falde til ro med det samme, den må ikke tage et ekstra lille hop.
Hilsen
Jernhenrik
Besvar