Lys kontakt til en RD04

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Lys kontakt til en RD04

Indlæg af flygge »

Hej

Min cykel er på værksted, og her oplyser mekanikeren, at min lyskontakt er I stykker. Jeg har ikke noget nærlys, men blinklys og fjernlys virker. Det er selve fjernlysknappen der er i stykker. Og han kan ikke lige opdrive indmaden til sådan en. :-?

Er der nogle der ved om man kan købe et nyt "Hus" med knapper og kabler, lige til at sætte på. Jeg har kun fundet et, men det var til en RD07 model.

Min er en årgang 1991, så kan jeg evt. Bruge en fra En Transalf eller ….

hilsen

Jan Flügge
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: Lys kontakt til en RD04

Indlæg af Anders Thorsen »

Hej Jan
Prøv at ringe til Gammelgård mc i Skanderborg
21277397 han kan sikkert hjælpe dig
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Lys kontakt til en RD04

Indlæg af Palle »

Ja det ville også være mit bedste bud :ok:
Han har måske en " 2 hand " eksemplar liggende..
Jeg har ledt med lys og lygte i mine " gemte Honda sider" og på ebay osv.osv.
Og har kun kunnet finde " start/afbryder knappen" på højre side af styret :snydt:

Håber det lykkes for dig... :ok:
Ellers kan man måske montere en "universal-model" hvis sådan noget kan støves op :?:

Følger spændt med på tråden :kaffe:

Hmmmm :?: https://www.louis.eu/katalog/suche/prod ... ory_id=490

Den nederste med 3 knapper kan åbenbart styre lys og blink,hvis jeg ikke har misforstået
Chrome won`t get you home..
Kaid1
Indlæg: 7
Tilmeldt: 05. jan 2017, 15:13
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Lys kontakt til en RD04

Indlæg af Kaid1 »

Hej,
prøv at se på cmsnl.com, de har det meste.
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: Lys kontakt til en RD04

Indlæg af Lars N »

Hej hvor i landet holder du til?
Jeg har lodet indmaden i et par stykker. Da der ofte er kontakt fladerne der er slidt væk eller været iret. Magter ikke forklare det her hvordan man gør da det nok vil lede til en kæmpe lang diskussion af kloge folk. Men jeg hjælper dig gerne.
Mvh Djurslands hillbilly alias Lars :shoot:
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Re: Lys kontakt til en RD04

Indlæg af flygge »

Hej

Tak for jeres tilbagemeldinger. Det er det, der er så fedt ved det her forum. Spørg og du får hjælp. :ok: :ok:
Jeg undersøger iøjeblikket, men har fået Africaneren tilbage fra mekanikeren. :-D

Jeg har fået lavet en del, undtaget fjernlyset. Det er ikke sådan, når man køber ældre modeller. Så har folk jo bygget om, tilføjet og lign. Og det var ikke anderledes i mit tilfælde.

Mekanikeren fyldte en cigarkasse med "blinde ledninger" . Og det viser sig at tidligere ejere har tilsluttet håndtagsvarmere på lyskontakten. Så når jeg kørte med håndvarmere, blev de 3 ledninger til lyset meget varme og har smeltet pladen, i "huset" hvor det er forbundet.

Jeg har nu en cykel der kører, super efter at have fået skiftet en del. Og ja ...... Vi går sommeren i møde, så fjernlyset er måske ikke så vigtigt lige nu. Men selvfølgelig skal det laves.

Håber snart vi ses på træf (Lorte virus)

De bedste hilsner :beer:

Flygge
Besvar