Ensretter/laderegulator “brændt af” på en AT RD04

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Masai
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19. dec 2020, 18:39
Geografisk sted: Odense

Ensretter/laderegulator “brændt af” på en AT RD04

Indlæg af Masai »

BilledeKære HARK
Så starter vi lige en ny tråd, nu da jeg er blevet klogere på at det var ensretteren/laderegulatoren og ikke CDI boxen som blev “brændt af”!

Som skrevet i en anden tråd, så var jeg på en tur i det gode vejr i dag, min søn som sidder bag på, bemærker at det lugter brændt. Jeg stopper og erfarer røg og små flammer fra Ensretteren bag sideskjoldet og under sædet. Får heldigvis slukket ilden uden for meget skade sket. Bemærkede forinden at omdrejningstælleren gik i 0... Har læst lidt op på sagerne i det gode HARK teknik Forum og kunne godt mistænke at sædebeslaget har kortsluttet ledninger der løber ud at Ensretteren eller måske at den simpelthen selv har antændt.

Men hvad nu?

Umiddelbart er det kun ensretteren som er beskadiget, men kan andre dele som er forbundet til ledningsnettet have taget skade?

Skal jeg købe nyt/brugt originalt og er det til at skaffe, eller kan uoriginalt fint gå an?

På forhånd tak for jeres råd og vejledning :)
Vedhæftede filer
838FF007-40DE-4F2C-B265-C61D385AFEA2.jpeg
838FF007-40DE-4F2C-B265-C61D385AFEA2.jpeg (2.36 MiB) Vist 5772 gange
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ensretter/laderegulator “brændt af” på en AT RD04

Indlæg af iver »

Hej Masai.

Om andre ting har taget skade,skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men jeg synes da du skal købe en ny, om den så skal være original eller ej kommer en på hvad du selv synes.
Jeg har købt hos Fleming Disc som har overtaget efter Schnabel (http://www.discteknik.dk/) han laver dem i hånden, til en rimelig pris. Ellers fåes de vist uoriginale enten hos louis.de eller steder hvor tourmax produkter sælges.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar