AT-triptællerne

Spørgsmål eller tips.
Besvar
pranda

AT-triptællerne

Indlæg af pranda »

Hej!

De elektroniske trip-tællere på min AT RD07 (1995) er lige "stået af". Uret virker stadig fint, og tællerne kan nulstilles - men der bliver de så.
AT´en runder snart de 100000 km, så måske er er det slidt op?
Rep-idéer modtages med kyshånd - i aften eller i morgen, da jeg er bortrejst i hele juli måned.
God ferie til jer alle.

mvh. Randa
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

triptæller

Indlæg af Nejmann »

Mit første gæt er, at det er hjulsensoren eller forbindelsen til den der fejler noget.

I køb/salg-gruppen her på forum er der et link til en pdf-fil af Haynes reparationsbog for AT og TA. På side 242 i den fil står der noget om, hvordan man checker sensoren. Og i slutningen af afsnittet om det elektriske system er der fine diagrammer over hele el-nettet.

Go' ferie!
-Kåre
pranda

Indlæg af pranda »

Tak Nejmann!
Jeg er gået i gang med at downloade manualen - har selv kun den tyske fra Bucheli-forlaget og den er ringe - må nok hellere få købt en papirudgave af Haynes-manualen.
mvh. Randa
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Trip tæller

Indlæg af Søren Dahl »

Trip tæller

Hej Pranda - fik du den til at virke - og i så fald hvad var fejlen?

Mvh Søren
pranda

2 forsøg kikset

Indlæg af pranda »

Jeg har downloadet haynes manual - tak! - og jeg har lige modtaget bogversionen fra Amazon.com i sidste uge, da jeg indså, at den var noget bedre end end den tyske fra Bucheli-forlaget, som jeg indtil nu har brugt.
Jeg har haft det hele skilt ad et par gange uden at finde fejlen.
Der skulle dog sidde en sikring et sted i forbindelse med triptælleren - den mangler jeg at tjekke - til gengæld har jeg fået sat et nyt stykke pleksiglas på - det gamle var helt krakeleret.
Så har jeg lige fået monteret centralstøttefod - hvorfor har jeg dog ikke gjort det for mange år siden? Al "arbejde" på AT´en går en del lettere nu!
For at skifte det forreste tændrør på den forreste cylinder måtte jeg afmontere køleribben - er det mig, der ikke er handy nok, eller er det normalt?
mvh. Poul Randa
Gæst

Indlæg af Gæst »

jeg har også haynes bogen.. Og jeg mener faktisk at have læst at det er nødvendigt at fjerne den ene køler for at komme til forresten tændrør.. Så jeg tror ikke du er helt galt på den, ikke på det punkt i hvertfald :-D
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Centralstøttefod.

Indlæg af Søren Dahl »

En centralstøttefod er næste uundværlig - det er bare super godt - det var også noget at det første jeg satte på min twin - nåja bortset fra store dele af Africa Twin Touratech katalog delen ;-)

Mvh Søren
Rotax 655

Indlæg af Rotax 655 »

Hej
jeg har næsten alle dele til AT, det er et spændene projekt og kører gerne med .
ring 21262631
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Niels

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Niels

Hvilke dele har du på din AT? Har du også Touratech dele?

Mvh Søren
Besvar