K&N filter,omdysning og udstødning

Spørgsmål eller tips.
Besvar
John B

K&N filter,omdysning og udstødning

Indlæg af John B »

Jeg har snakket med min mekaniker om at gi min lille TA et KN filter på og om dyset den, jeg har allerede en Devil udstødning på. Det kunne jo være lækkert med lidt mere skub, så den bliver glad for at køre på bagrullen :twisted: Men han mener dog ikke det har den helt store effekt!
Den står til at skal have justeret karburatoren af lige vælg, da den "prutter" lidt nogle gange under acceleration.

Så mit store spørgsmål er så........ er der nogen der har nogle erfaringer med den slags lettere tuning?

Mvh
John
jensen

Indlæg af jensen »

min honda hawk 650 (samme motor) fik en mere åben men original udstødning, et KN filter og blev dyset 138 og 140, samt fik fjernet en kort gummisnabel fra luftfilteret. Det gav fra 48,5hk til 50,5hk på baghjulet. Ændringen på tilførelsen af luft (snablen) gav mest.
Gæst

Indlæg af Gæst »

på en motor som TA'ens skal der noget mere til end bare lidt mere luft for at der virkelig giver en mærkbar forøgelse af effekt. Desuden ville jeg holde mig langt væk fra K&N filtre. Fakta er at jo mere luft der kommer ind, jo mere skidt kommer der også med da maskerne i sådan et filter er noget større end i et standard Honda filter. Spørg selv hos Fx. Pro-bike i århus. Så hvis du vil have flere hk i en TA, kan du evt. smide en AT 750 motor i stellet som jeg har gjort, eller begynde at rode med at øge kompressionen i din motor.
John B

Indlæg af John B »

Hvorfor kan man ikke bare som da man var barn, sætte et stykke pap i baghjulet og så kørte man stærkere!
Jeg synes det er en lidt voldsom indvistering med en anden motor, jeg er ude efter billig hk´er, hvis det ellers kan lade sig gøre!

Hvad med jetkit eller noget ligende, er der nogen der har nogle erfarringer med det?

Mvh John B
Gæst

Kaburator

Indlæg af Gæst »

Jeg syntes oftes jeg ser at man skifter kaburatorer på motorcykeler for at få mere ydelse, men nu ser jeg stort set også kun på 1cylindrede...
Jeg har set at AQ's 840'er kører med to fladspjælskaburatorere på 34,5mm stk.
Hvis du overvejer nyt luftfilter er der flere muligheder, KN filtret trækker for meget igennem som Tom så fint siger. Men jeg mener det er dem der laver et overtræk til luftfilteret til offroad.
Derudover er der TwinAir, som skulle være rigtigt gode luftfiltre, dette er skumfiltre og mange cross kørere bruger dem.
Endnu en mulighed for at få mere luft igennem er at montere White Power luftfilter propper i luftfilterkassen ligesom Tom Aastrup har gjort på sin XR.
Gæst

;)

Indlæg af Gæst »

Jeg fandt lige et link med nogle Hawk gutter der tuner deres knallert ret hårdt, men så er der nok ikke meget touring maskine tilbage :)
http://www.speedzilla.com/forums//archi ... 19268.html
John B

Ikke andre der har erfarringer

Indlæg af John B »

Hejsa igen

Tak for besvarelserne, jeg tror jeg vil prøve det der twinair luftfilter og så får mekanikeren lov til at se om den skal dyses om. Den har jo en Devil udstødning med mere blæs i.
Jeg har læst et andet sted at det er nødvendigt med om-dysning, for ellers kan den få for mager blanding og brænde stemplerne af i værste tilfælde.
Men det kan jo også godt være den allerede er blevet dyset om, jeg har aldrig prøvet andre TA så jeg har ikke noget at sammenligne med.....Tja jeg har prøvet min kammerats Honda Shadow 600 som skulle have næsten edentisk motor og så ikke af lige vælg, køre meget anderledes!

Transen bliver kigget igennem af mekanikeren måske en gang i næste uge hvis han får tid til det :shock: , der stiller han også lige ventiler (den har ca rullet 20.000km med den motor, så der er jo snart tid)

Mvh John B
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej john der.

Til en Transalp kan du ikke få et twinair filter til at udskifte med i stedet for det normale standard papirfilter. Man kan ganske vist få et twinair filter til en TA, men det er sådan et "skumrør" til at trække ud over papirfiltret så man bedre fanger de små støvpartikler.

Jeg har sådan et liggende du gerne må prøve da jeg ikke rigtig kører på min gamle TA mere.
John B

Indlæg af John B »

Aastrup skrev:Hej john der.

Til en Transalp kan du ikke få et twinair filter til at udskifte med i stedet for det normale standard papirfilter. Man kan ganske vist få et twinair filter til en TA, men det er sådan et "skumrør" til at trække ud over papirfiltret så man bedre fanger de små støvpartikler.

Jeg har sådan et liggende du gerne må prøve da jeg ikke rigtig kører på min gamle TA mere.
Hej Aastrup
Ja det kunne da være cool hvis det var muligt. Hvor fra i landet kommer du fra?
Kan man evt. hive parpiret af når der kommer det skum udenpå????

Mhv John B
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg bor i odder syd for århus, men til daglig er jeg i kbh.
Dvs. odder i weekenderne og kbh i hverdagene. Nej, filtret virker kun som en ekstra foranstaltning, ikke som en erstatning. så du skal beholde papiret i. Men vi kan da nok finde ud af noget ;-)
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hvad så John B.. finder du ud af noget??
John B

Indlæg af John B »

Hej igen og undskyld jeg ikke lige har fået svaret med det samme. :oops:
Jeg tror ikke det blider nødvendig med det TwinAir med mindre man kan få det ned over et KN filter. Jeg har snakket med mekanikeren og han åbenbart bestilt et KN til mig og den skal der ud så snar det kommer hjem. det bliver nu også rart at få den stillet så den kommer til at køre ordenligt igen!
Men 1000 tak for vendligheden

God vind til jer andre 8-) .........eller ik :lol:
Gæst

Indlæg af Gæst »

Det går nok, vi har jo masser af tid :-D .. I øvrigt tror jeg faktisk godt at du kan trække skumfiltret ned over KN filtret. du er velkommen til at prøve hvis du får lyst
Besvar