dækskift ?

Spørgsmål eller tips.
Besvar
John

dækskift ?

Indlæg af John »

Halløj i glade gutter (og gutinder ?)
Jeg er den lykkelige ejer af en AT på 5.-6. uge. Den trænger i den grad til nyt gummi - synes jeg -, da jeg føler det om jeg kører på skinner ind imellem. Har læst forskellige indlæg og forsøgt at blive klog på disse. Foreløbig er jeg mest til alm. kørsel på landevej og det lader til at Avon Distanzia har fået et godt skudsmål. Hvad med Bridgestone BT45 ? - er der for meget racercykel over det ?
Næste ? - hvordan skifter i dæk ? - har nogle af jer adgang til en "maskine" eller foregår det på god gammeldags manér med dækjern og sved på panden ? - eller findes der et værksted som kan hjælpe med dette, også hvis man selv kommer med de importerede dæk?
Det kan da godt være det er lige så billigt at få det ordnet på det sædvanlige mc værksted ? - ved det ikke har ikke prøvet (endnu).

med sommerglad hilsen
John
Gæst

Indlæg af Gæst »

De fleste mc-butikker vil nok gerne sætte et importeret dæk på mod betaling. Men hvis du køber et dæk hos dem er montering og afbalacering tit med i prisen, eller de gør det meget billigt, og derfor kan det måske så ikke betale sig at importere selv.
jeg bruger selv den gammeldags metode med dækjern og ingen sved på panden.. jeg er nemlig hurtig og dygtig :-D Nu kører jeg mest på knopdæk og derfor har en afbalancering meget ringe betydning, men også førhen da jeg kørte på mere landevejsprægede dæk gjorde jeg det også selv. så Det er vel nærmest op til dig selv. Hvis du er god med et dækjern kan jeg ikke se problematikken
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Nu ved jeg ikke lige om der er et gult mærke på den slags dæk der kommer på en AT'er, men hvis der er, skal det gule mærke sidde ved ventilen. Det er noget med at dækket er, Hmmm........ lettest må det være, ved det gule mærke.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
MogensD

Indlæg af MogensD »

Jeg fik fat i nogle billige dæk, så derfor kunne det svare sig at købe dem og så få et værksted til at sætte dem på, men regn med 300,- pr. hjul da de garanteret skifter slangerne også, så for at det hænger sammen skal der være noget at spare ved at købe dem i udlandet, det er ikke besværet værd for at spare et par hundrede.

Glemte lige at sige at Distanzia samtidig er et lydsvagt dæk, det har jeg fundet ud af efter at de nye er kommet på :-)

Hilsen
Mogens
Besvar