AT+forbrug

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Gest

AT+forbrug

Indlæg af Gest »

Hej, jeg er ejer af en AT fra 91 I fin stand med 40000km på bagen, den går som den skal men jeg har ikke haft held til at køre mere end 14 km/l ved pæn kørsel,ved motovejskørsel med 140-150km/t er det omkring 10km/l.
Jeg har hørt at andre kan køre op til 20km/l.

Skal jeg have den dysset om eller hvad?
Gode råd modtages med glæde.
Gæst

Indlæg af Gæst »

hmm... tja.. noget er der nok galt..

Måske den kunne trænge til en omdysning. Men der kan også sagtens være andre ting der spiller ind. fx slidte karburatordele osv
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Forbrug

Indlæg af Søren Dahl »

Min RD07A kører snilt 20 km/l selv ved frisk kørsel - motorvejskørsel kører den 17 km /l - Henriks RD04 som modelmæssigt er magen til din, kører lige så langt som min - så den skal ikke være sådan - måske nogle kloge mennesker kan fortælle dig hvad der er galt - prøv at få den justeret ind hos en mekaniker eventuelt.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Det kunne måske være chokeren der ikke "slår helt fra" kablet eller andre bevægelige dele skal måske smøres. Det burde ikke være slidt på 40000, medmindre den har kørt offroad, med en luftfilter der ikke har været i orden, så den suget støv med ind, så slides det hurtigt.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Gæst

Indlæg af Gæst »

Tak for de gode råd, er der nogen der ved hvilke dysse størelse jeg skal køre med samt nåle indstilling.
Chokeren er ok ligeså med luftfilter.
Rotax 655

Benzinforbrug

Indlæg af Rotax 655 »

Har engang prøvet det samme på en Yamaha.
Årsag: Maskinen hang i bremserne og caliperne måtte renoveres.
Husk osse på det korrekte dæktryk.


God jagt på fejlen- Peter.
Besvar