Side 1 af 1

Hoster/hakker under 2000 Rpm.

: 27. aug 2006, 16:28
af Tom
Hej!

Jeg vil gerne høre om det er normalt for en Honda twin motor at hoste/hakke hvis omdr. kommer under 2000 og man giver håndtag?

Hvis ikke, er det så et justerings problem med bensin tilførelsen?

: 27. aug 2006, 17:25
af Nikolajsen
Nej, det er bestemt ikke normalt.
Men hvad grunden er, er straks værre :-( , hvad gear er du i? er der kun problemer under 2000 omdrejninger, og ikke i tomgang, fuld gas, eller ved start? umiddelbart syntes jeg det lyder som noget tænding, hvordan er tændrørne?, står tænding rigtig? på den anden side, hvis det kun er under 2000 omdrejninger, er det nok ikke tænding, (i hvert fald kun tændrørne så) men måske indstilling af karburator, nålestyr måske. Selve bensin tilførslen til karburator tror jeg ikke det er.

: 30. aug 2006, 08:33
af Peter AT
Hej Tom...
Prøv et udstødningsrør med mindre modstand...og hokus pokus.
Det virker.

HugOgDask

: 30. aug 2006, 17:27
af Tom
Tak for svarene.

Den hakker/hoster, ligegyldigt hvilket gear, så snart den er under 2000 RPM og jeg drejer håndtaget så hakker/hoster den. Jeg gear'er så ned og så er der ingen problemer. Så trækkker den meget fint og jævnt. Der er ingen problemer i tomgang, eller fuld omdrejning. Den trækker meget jævnt ved gas.

Jeg kan jo huske fra mine knallertdage, at indstillingen af karburatoren er meget vigtig. Rigigtig strålespids m.m. Kan det have noget med det at gøre?

: 31. aug 2006, 10:56
af Gæst
Hmm.. så vidt jeg ved er en 4 takts motor ikke så sart ang. karburering som en 2 takts motor.. du kan jo evt som peter forslår prøve en anden udstødning.. evt pil potte af og kør en tur. det larmer helt vildt.. Men det var da en mulighed

: 31. aug 2006, 16:48
af Nikolajsen
ja den er lidt svær :cry: , jeg ville starte med det nemme, skifte tændrørne, og se hvad der sker. :shock:

: 31. aug 2006, 17:26
af Tom
Det er jo den originale udstødning, med km tal på 57.000, så den burde vel ikke være stået af endnu, eller hvad?

Tændrør er skiftet for mindre end 1000 km siden. Jeg har tjekket dem, og de er helt fine, fri for sod, lysebrune og stadig "velformet".

Det skal jo siges, at problemet typisk opstår hvis jeg havner i et for højt gear efter en nedbremsning, og blot giver gas, så hakker/hoster den mere end jeg bryder mig om. Men der er ingen problemer hvis RPM er over 2000.

Jeg er meget tilbøjelig til at tro det er et bensintilførelsesspørgsmål, nøøøøj det var et langt ord, fordi jeg kan huske fra mine 2-takts dage at indstillingen af bensin tilførelsen er ekstremt vigtig. Og hvis ikke det også er vigtigt på en 4-takter, så stopper min forståelse for mekanik (den kan måske også ligge på et lille sted, forståelsen altså!). Men spytter den nu alt for meget bensin ind, så vil det jo uvilkårligt give problemer ved lave omdr., eller hvad?

: 31. aug 2006, 21:30
af Nikolajsen
Jeg tror heller ikke det er udstødningen, og tændrørne er det så heller ikke. Og da de ikke ser sodede ud, kan den ikke være helt gal med bensin/luft blandingen. Men hvordan er det med tændingsanlægget på sådan en, er der noget med at CDI boksene kan gå i stykker? eller måske en løs stelforbindelse i forbindelse med tændingsanlægget, det er før set lave meget ballade på en VFR, og den ryster jo en del, når problemet opstår som du lige beskriver.
Tror stadig ikke det er bensin tilførslen, da der jo ikke er problemer ved mange omdrejninger.

kaburator

: 02. sep 2006, 16:08
af Gæst
På de fleste encylindrede vil et sådant problem kunne afhjælpes ved at pille ved dyserne eller nålen.

Og far(Peter) , hvis man sætter en anden udstødning i giver det jo bare mulighed for størrere udblæsning, det vil give det samme at skrue i kaburatoren. :)

: 10. sep 2006, 16:38
af Tom
Jeg har nu prøvet at fylde 98 oktan på, jeg plejer at bruge 92 oktan. Det har faktisk hjulpet en del. Den er ikke nær så tilbøjelig til at hoste nu, som den var før. Det vil jo være logisk at tro det er det der var galt, men kan det nu også passe?

Er der nogen der har erfaringer med dette? Hvilken oktan kører I på?

: 02. apr 2007, 17:07
af Tom
Hej igen

Hvilken oktan kører I på?

: 02. apr 2007, 19:55
af Nikolajsen
Ja, nu er det ikke sikkert at du kan bruge mit svar til så meget, da jeg jo kører VFR, jeg fylder det billigste på, hvilket vil sige 92 blyfri. Det går fint, ingen problemer overhovedet 8-)

: 10. apr 2007, 09:24
af Gæst
Jeg kører altid på 95 oktan. Selvom jeg har hørt mange steder fra at der også er 95 i 92 stander :-)

: 10. apr 2007, 16:36
af iver
Jeg fylder 95 på. Det med at der er 95 i 92 standeren er vist en gammel and, siger en jeg kender der kører tankbil......

Mvh Iver

: 10. apr 2007, 17:17
af Gæst
nå okay.. så siger jeg ikke mere...

Må indrømme tror nu heller ikke meget selv på det :-) Men det kunne nu være sjovt hvis det var... :-D