Hoster/hakker under 2000 Rpm.

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Tom

Hoster/hakker under 2000 Rpm.

Indlæg af Tom »

Hej!

Jeg vil gerne høre om det er normalt for en Honda twin motor at hoste/hakke hvis omdr. kommer under 2000 og man giver håndtag?

Hvis ikke, er det så et justerings problem med bensin tilførelsen?
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Nej, det er bestemt ikke normalt.
Men hvad grunden er, er straks værre :-( , hvad gear er du i? er der kun problemer under 2000 omdrejninger, og ikke i tomgang, fuld gas, eller ved start? umiddelbart syntes jeg det lyder som noget tænding, hvordan er tændrørne?, står tænding rigtig? på den anden side, hvis det kun er under 2000 omdrejninger, er det nok ikke tænding, (i hvert fald kun tændrørne så) men måske indstilling af karburator, nålestyr måske. Selve bensin tilførslen til karburator tror jeg ikke det er.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Tom...
Prøv et udstødningsrør med mindre modstand...og hokus pokus.
Det virker.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Tom

Indlæg af Tom »

Tak for svarene.

Den hakker/hoster, ligegyldigt hvilket gear, så snart den er under 2000 RPM og jeg drejer håndtaget så hakker/hoster den. Jeg gear'er så ned og så er der ingen problemer. Så trækkker den meget fint og jævnt. Der er ingen problemer i tomgang, eller fuld omdrejning. Den trækker meget jævnt ved gas.

Jeg kan jo huske fra mine knallertdage, at indstillingen af karburatoren er meget vigtig. Rigigtig strålespids m.m. Kan det have noget med det at gøre?
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hmm.. så vidt jeg ved er en 4 takts motor ikke så sart ang. karburering som en 2 takts motor.. du kan jo evt som peter forslår prøve en anden udstødning.. evt pil potte af og kør en tur. det larmer helt vildt.. Men det var da en mulighed
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

ja den er lidt svær :cry: , jeg ville starte med det nemme, skifte tændrørne, og se hvad der sker. :shock:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tom

Indlæg af Tom »

Det er jo den originale udstødning, med km tal på 57.000, så den burde vel ikke være stået af endnu, eller hvad?

Tændrør er skiftet for mindre end 1000 km siden. Jeg har tjekket dem, og de er helt fine, fri for sod, lysebrune og stadig "velformet".

Det skal jo siges, at problemet typisk opstår hvis jeg havner i et for højt gear efter en nedbremsning, og blot giver gas, så hakker/hoster den mere end jeg bryder mig om. Men der er ingen problemer hvis RPM er over 2000.

Jeg er meget tilbøjelig til at tro det er et bensintilførelsesspørgsmål, nøøøøj det var et langt ord, fordi jeg kan huske fra mine 2-takts dage at indstillingen af bensin tilførelsen er ekstremt vigtig. Og hvis ikke det også er vigtigt på en 4-takter, så stopper min forståelse for mekanik (den kan måske også ligge på et lille sted, forståelsen altså!). Men spytter den nu alt for meget bensin ind, så vil det jo uvilkårligt give problemer ved lave omdr., eller hvad?
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg tror heller ikke det er udstødningen, og tændrørne er det så heller ikke. Og da de ikke ser sodede ud, kan den ikke være helt gal med bensin/luft blandingen. Men hvordan er det med tændingsanlægget på sådan en, er der noget med at CDI boksene kan gå i stykker? eller måske en løs stelforbindelse i forbindelse med tændingsanlægget, det er før set lave meget ballade på en VFR, og den ryster jo en del, når problemet opstår som du lige beskriver.
Tror stadig ikke det er bensin tilførslen, da der jo ikke er problemer ved mange omdrejninger.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Gæst

kaburator

Indlæg af Gæst »

På de fleste encylindrede vil et sådant problem kunne afhjælpes ved at pille ved dyserne eller nålen.

Og far(Peter) , hvis man sætter en anden udstødning i giver det jo bare mulighed for størrere udblæsning, det vil give det samme at skrue i kaburatoren. :)
Tom

Indlæg af Tom »

Jeg har nu prøvet at fylde 98 oktan på, jeg plejer at bruge 92 oktan. Det har faktisk hjulpet en del. Den er ikke nær så tilbøjelig til at hoste nu, som den var før. Det vil jo være logisk at tro det er det der var galt, men kan det nu også passe?

Er der nogen der har erfaringer med dette? Hvilken oktan kører I på?
Tom

Indlæg af Tom »

Hej igen

Hvilken oktan kører I på?
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, nu er det ikke sikkert at du kan bruge mit svar til så meget, da jeg jo kører VFR, jeg fylder det billigste på, hvilket vil sige 92 blyfri. Det går fint, ingen problemer overhovedet 8-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg kører altid på 95 oktan. Selvom jeg har hørt mange steder fra at der også er 95 i 92 stander :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Jeg fylder 95 på. Det med at der er 95 i 92 standeren er vist en gammel and, siger en jeg kender der kører tankbil......

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Gæst

Indlæg af Gæst »

nå okay.. så siger jeg ikke mere...

Må indrømme tror nu heller ikke meget selv på det :-) Men det kunne nu være sjovt hvis det var... :-D
Besvar