Scottoiler

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Mogens Dammand

Scottoiler

Indlæg af Mogens Dammand »

Jeg påtænker at få fat i en scottoiler, da jeg ikke er verdens bedste til at få smurt kæden.

Når jeg læser at der er nogle der kører 20k miles uden scottoiler, og så fordobler levetiden ved at montere en scottoiler, ja så kan jeg ihvertfald spare nogle kroner.

Den første blev skiftet ved 13k miles, kørte ikke selv de første 9500, men nu er jeg oppe på 20k miles og den er klar til udskiftning.

7k miles/11200 km er for lidt, og så må jeg bare erkende at jeg er for dårlig til at få smøringen overholdt :-(

Så kommer spørgsmålet: er det korrekt at der er forskellige modeller, og i fald, hvad er forskellen :?:

/Mogens
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hey Mogens...

Jeg har Scotoiler på en af mine cykler, og jeg kan kun anbefale den på det kraftigste.

Jeg ved at Henrik Hald lige har fået en hjem fra England, så måske kan han være behjælpelig med teknisk information.

HugOgDask ;-)
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Halløj Mogens :-)

Vi fik da vist aldrig arrangeret vores lille "tune up" søndag!

Men det kan vi jo gøre hvis du får en scottoiler, som jeg (selvfølgelig) har på :-) Den kan købes ude hos Bent men sikkert også billigere på nettet :-)

Jeg har jo altid haft scottoiler på og min nuværende kæde har kørt 40.000 km nu, men skal snart skiftes :-)

MVH.Iver
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hey Iver

Nu er jeg jo lidt af en ''nærrigrøv'' :lol: så jeg går igang i go' tid, så der er tid til et godt tilbud.

Jeg regner med at indkøbe i løbet af vinteren, så det er klar til montering til foråret sammen med kædekit. Vil prøve at købe et bagtandhjul 2 tænder mindre.
Jeg mener det var Esben der havde en adresse på et sted, skulle bare selv bore det ud

Nej, vi nåede ikke lige vores ''tune up day''. Jeg havde faktisk tænkt at proklamere en dag her i oktober, men jeg synes ikke vejrudsigten har været alt for go' og de dage der har været, har vi haft andre gøremål.

Så skal vi ikke gøre det til et forårsprojekt for alle der har lyst, (har jo en lang indkørsel) men derfor kan vi da godt få en kop kaffe en dag, hvis du må og har tid :sex:

Hilsen
Mogens
Gæst

Indlæg af Gæst »

Søren Dahl snakkede engang om at man kunne hælde noget andet på sin Scottoiler, end den originale olie, hvad var det det var? Det gar et eller andet kædesavsolie, men hvad det præcis var kan jeg sgu ikke huske.

Håber på hurtigt svar.

Mvh Iver
Gæst

Indlæg af Gæst »

Søren Dahl snakkede engang om at man kunne hælde noget andet på sin Scottoiler, end den originale olie, hvad var det det var? Det gar et eller andet kædesavsolie, men hvad det præcis var kan jeg sgu ikke huske.

Håber på hurtigt svar.

Mvh Iver
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Iver

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Iver

Produktet er fra Texaco og hedder Clingtex 125. Der er tale om en kædesavsolie.

Det fåes også i en anden udgave som hedder Clingtex 180 men denne olie er midlertidig for tyk! Vær opmærksom på at der er 125 som står på bøtten!!! Du kan ikke får 125 alle steder hvor der sælges kædesavsolie fra Texaco da de fleste vælger at kører med 180 da den teknisk set faktisk er bedst til motorsaven - heldigvis er der tænkt på os motorcykelister og vi kan stadig får 125 modellen ;-)

Du skal iøvrigt køre ind til dit lokal Jem & Fix byggemarked og købe olien der. 5 liter for 89,95 - lidt bedre end Scotolies egen 149,- for en halv liter. fing1

god fornøjelse

MVH Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Jeg har købt en såkaldt "dualinjector" fra scottoiler, det er en lille dippedut der gør at kæden nu bliver smørt på begge sider af tandhjulet.

Jeg købte den fra Scottoilers egen hjemmeside, bestilt tirsdag aften, ankom imorges (fredag) :roll: Hurtigt må man sige!!!!!!!!!!

Nu vil jeg ud og afprøve den.

Mvh Iver

http://www.scottoiler.com
Fuck Chrome.
HARK Rules
leif

Indlæg af leif »

Hej Iver

Jeg så en der havde sådan en på sidste år på Gl.estrup det er da lidt smart

Hvad måtte du gi for sådan en

ps så kan du jo snart runde 60000 km på et kædekit med så meget smøring :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Leif.

Jamen selve Scottoileren sad jo på cyklen da jeg købte den, sådan en koster vel omkring 800 kr og kan købes hos Scottoiler. Selve Dualinjectoren som er den lille plastfidus der så smører begge sider koster ca. 120 kr.

Mht til holdbarheden af en kæde der bliver smurt med almindelig Scottoiler, ja så holdte kæden på min gamle Transalp 45.000 km, det er da pænt synes jeg :-)

Skal du have sådan en Leif?

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
leif

Indlæg af leif »

Hej Iver

Jamen jeg har da en scottoiler på det var bare det smarte i at den smurte begge sider på en gang hvis det da har nogen betydning
jeg ved ikke hvor godt olien løber over til den anden side af kæden med kun et smørepunkt men lidt kommer da der over da du kunne køre så langt på dit kæde kit

mvh leif
Besvar