Klargøring til vinterkørsel.

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Klargøring til vinterkørsel.

Indlæg af Søren Dahl »

Så er min africa twin klargjort til ægte vinterkørsel:

Først og fremmest har jeg monteret et sæt Michelin T63. Dækket er ekstremt grovmønstret, larmer meget, og står rigtig godt fast i uføre.

Jeg har haft alt body work afmonteret. Tank, sideskjolde, frontsideskjolde, styrekåbe, tank, gaffelbensbeskyttere samt luftfilterkassen, for at få adgang til alle stik som er blevet skilt ad, og fyldt op med en salt og vand afvisende fedt. Fedten er fra Belray se link

http://www.faster-motocross.com/bel-ray ... rease.html

Dernæst er hele motorcykelen smurt ind i et tykt lag af LPS3. Se link

http://www.lpslabs.com/products/TDS/LPS%203.pdf

Produktet ligger et lag af beskyttende film hen over motorcyklen som forhindre rust og irring af jern og alu. Motorcyklen har fået over det hele, undtagen på sædet ;-) Har sågaar fået under tanken. Cyklen skal IKKE vaskes hele vinteren, så den kommer til at se frygtelig beskit ud, men det er også fedt synes jeg. Når vejfolkene så er færdige med at sprede salt på vejene, og bare nøjes med at salte deres æg i madpakken, så skal hele cyklen blot sprøjtes ind i motorrens og stå i 10 min. og derefter spules, så står cyklen som ny igen. (er klar over at det ikke er helt rigtig, det har sin pris at køre om vinteren, og det skader helt sikkert også i et eller andet omfang, men med denne omgang er skadernes omfang kraftigt reduceret, men med de sindsyge mc priser vi har her i Danmark har jeg ikke råd til at holde stille om vinteren, jeg bliver nød til at køre hele året for at få noget ud af mine penge.) Jeg vil tror det koster mig ialt 200 kr total set at vintersikre cyklen, eksk. dæk naturligvis.

Men jeg vil stadigvæk tage mine forbehold, som er, at jeg ikke ønsker at køre når der er et tykt lag is og sne på vejene, det er simpelthen for farligt, synes jeg. Men jeg vil ud og køre alle de dage jeg har mulighed for det, når vejene er rene. Er ligeglad med at komme ud og køre på markveje og skovveje der er snebelagte, for skulle man styrte har man vejen for sig selv, det er noget andet med de normale asfalt veje - det er sjældent man har dem for sig selv.

Hele projektet har tage i alt 6 timer - men nu er jeg heller ikke særlig hurtig til at skrue, så er man kvik på fingerene kan man gøre sin cykel vinterklar på en halv eftermiddag. Jeg synes personligt det er arbejdet værd, for nogle af de fedeste MC ture jeg har haft her hjemme i DK har været om vinteren.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

:ok: (hvis jeg havde sådan en maskine, og den måtte køre om vinteren kunne jeg sagtens finde på at køre en tur i sne, det er altså underholdene. ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar